.

.

lördag 19 oktober 2013


Sitter här och kollar på månen. På månen och molnen. Och det är kallt, förbannat jävla kallt. Efter mitt inlägg ska jag gå in. Jag kände bara för att sitta här en stund. Det är så fridfullt, lugnt och ett litet stopp i vardagen liksom.

Min vecka har varit en helvetesvecka. Och inte pga deppighet. Inte pga min svacka. Inte pga min omgivning eller något som hänt. Utan pga min mage. Min mage, och allt den påverkar. Jag blir så arg, frustrerad och ledsen på samma gång och jag vill bara fixa den för just nu känns det som att den hindrar mig från att göra saker. Åtminstone nu den senaste veckan. Den senaste veckan har varit hemsk, och jag har fått äta hemskt starka värktabletter som gör mig illamående och snurrig och alldeles lealös i kroppen. Och jag vet inte vad som är värst - smärtan, eller att äta dom tabletterna. Så jag varierar lite och aa, denna veckan har varit ett rent helvete helt enkelt. Nu har nätterna äntligen börjat bli lugnare, i början av veckan vaknade jag minst en gång i timman av smärta men dom två senaste nätterna har varit bättre. Dock inte dagarna ännu, men det kommer hoppas jag. Nu måste det vända.

Har trots helvetesmagen haft otroligt mycket kvalitetstid med vänner & boyfriend denna veckan, så det är väl ett plus. Har även många runt om mig som försökt hjälpa mig, peppat mig och tröstat mig när jag haft som ondast och det känns jättebra även om ingen kan ta bort det onda.

Ja, jag blir alltid sentimental på natten. Därav mina lite halvdjupa nattinlägg. Kommer liksom underfund med hur mycket människor betyder för mig och hur mycket jag bryr mig. Ibland bryr jag mig för mycket om människor. Och det kan vara bra, till en viss gräns. Men man blir alltid sårad själv i slutändan. Men jag antar att det är sån jag är som person. En person som bryr sig. Ibland för mycket, och ibland om helt fel personer. Men jag bryr mig.

Och ja, nu håller jag återigen på att skriva en novell här känner jag så jag ska väl avsluta detta inlägg snart. Och gå och lägga mig. Jag är hemma i Vargön nu. Behövde en sån helg. Eller inte hela helgen för på söndag har jag planer. Men iaf en liten sväng hit till mamma. När jag har ont gillar jag att vara hos mamma. Jag är faktiskt ganska "mammig" av mig, faktum är att jag fått höra många gånger att jag är den mammigaste personen i min ålder som många har träffat. Dock inte så mammig att jag inte kan vara självständig, jag har ju flyttat hemifrån och sådär men aaa. Vi kan ju gå in närmare på det i ett annat inlägg någongång. Nu ska jag sova och njuta av att vara hemma hos världens bästa mammi.

Och ps. Jag kom på en lösning på mitt problem angående att jag inte hade fixat tvättid häromdagen. Ta med det till mamma, heheheehh. Ibland får man vara så busig.

Dålig iPhonebild. Menmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar