.

.

söndag 15 september 2013

svacka


Inte bloggat sen igår av "personliga skäl" som man säger. Så ni vet liksom.

Tänker inte berätta exakt vad som försiggår i mitt liv, men jag kan berätta att jag haft en rejäl svacka nu - inte bara en dag eller två utan en till ett par månader tillbaks. Självklart finns det dagar som jag haft riktigt jävla kul och mått riktigt bra under denna svackan men jag måste faktiskt säga att jag har en riktig jävla svacka just nu. Egentligen får man väl inte skriva så, man ska ju försköna sitt liv så mycket som möjligt nuförtiden men jag känner att jag inte orkar bry mig. Jag är bara människa. Och just nu, och ett tag tillbaka, en människa som inte mått så bra. Så är det bara.

Idag har jag haft en sådär dag. Värdelös morgon och förmiddag och en bra bot in på dagen men en lyckad eftermiddag/kväll. Man får leva på det lilla :)

Vet ni vad? Nu ska jag ur min svacka. Jag ska må bra igen. Jag vet inte hur men jag ska göra det. Alla dagar ska vara okej dagar eller bra dagar. Och jag har så många fina vid min sida. Tack för att ni finns. 



Det enda positiva med att ha en down-period i livet är att man uppskattar de bra dagarna mycket mera - för tro det eller ej , men även under downperioder finns det bra dagar. Jag tror många glömmer det. Glömmer det, och tänker att "hon har väl ingen svacka, hon skrev ju senast häromdagen att hon hade haft en skitrolig dag". Man kan ha en skitrolig dag trots svackan.

Bilden nedan är från en grym dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar