.

.

lördag 1 februari 2014


Godmorgon. Eller goddag kanske man säger! Lördagsmorgon å som alltid när jag å Ozcar vaknar upp tillsammans på helger så brukar vi unna oss lyxfrukost från mitt favvocafe. Deras latte är så god att man får orgasm typoch mackorna å kakorna ska vi ju inte prata om...mums!

Så där har vi precis varit å köpt å ätit dagens frukost. Eller brunch kanske man ska säga när klockan är ett. Latte å ostmacka blev det idag och en liten kaka. Och så överraskade jag Ozcar genom att köpa med en semla till honom. The smile of that face säger jag bara haha...så lycklig... 

Ville också haft en jävla semla men det fanns ju inga vanilj så det var ju bara att skippa. Jag avskyr, hatar verkligen mandelmassa nämligen BLÄ.

Allt semleprat fick mig att minnas min lilla semleguide på min senaste blogg. Jag äter nämligen inte semlor som normalt folk aka alla andra utan jag har ett ganska speciellt sätt. Eftersom det tillkommit lite nya läsare sen min blogg blev en egen så tänkte jag att ni nya läsare kanske oxå vill ta del av min lilla guide.Try it och ni kommer få den bästa semleupplevelsen någonsin. I promise!

Vi tar det stegvis.

1. Steg nummer ett är såklart att hitta en semla. En bra jävla semla ska det vara oxå, en sådär som får en att dregla av bara en åsyn. Och det ska va en VANILJsemla. Viktigt. Min guide gäller inte vanliga semlor för jag har inte en aning om hur man äter dem på smarrigaste sätt.

2. Steg två är att lägga semlan på en tallrik och ta fram en sked. Skrapa ut all vaniljkräm och grädde och lägg på tallriken. Låt ligga.

3. Käka upp locket. Just do it. Och sen när ni ändå är i farten så käkar ni upp den urgröpta bullen. Där fyllningen legat.

4. Steg fyra är de viktigaste steget. Nu ska du använda din sked och blanda runt i grädden och vaniljkrämen tills dom är ordentligt blandade.

5. Ät upp din jävligt goda blandning. Och glöm inte att njut. Förjävla gott.

Gör dessa fem steg och ni kommer till heaven. Så otroligt gott jag lovar. Dock kan det även ge dig några extra konstiga wierd blickar från människor om du exempelvis äter på ett café. Men all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet, eller? ;)


Happy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar