.

.

fredag 20 december 2013

Im back


Lovade ju ett inlägg och ja det blev ju lite försenat - klockan är ju faktiskt över midnatt vilket innebär att det är fredag och jag lovade er ett inlägg torsdag kväll. Jag ber om ursäkt för detta. Så vad harjag  gjort nu under min lilla paus från bloggen....

Natten till söndag kom jag hem från Thailand efter en underbar resa med värme, sol och allt som man ska ha. Samma natt kom bästis hit och så körde vi en liten sleep over. Jättemysigt som vanligt. 

På söndagen träffade jag min älskade mamma. Jag har faktiskt den bästa mamman i hela världen och även om jag kan bli så arg på henne emellanåt att jag nästan exploderar så kommer mamma alltid att vara den jag älskar mest :) nu gled jag ifrån ämnet lite, men ja - på söndagen blev det häng med mammi. Vi fikade och köpte lite julklappar och sen åkte vi till min lägenhet och gjorde den lite julmysig med min mini-gran och liknande :)

Måndag - torsdag har jag jobbat. Även eftermiddagarna efter jobbet har jag haft fullt upp, shit kommer knappt ihåg vad jag gjort. Hängt mycket med mina underbara vänner, framförallt med min bestie, julklappsshoppat, pyntat lägenheten ytterligare osv. Har gjort massa mer säkert somjag inte kommer på just nu för nu är jag trött och även vissa saker jag inte vill dela med alla bloggläsare:) och nu är det fortsatt full rulle fram till jul.

Idag (igår,torsdag) jobbade jag sista dagen innan julledigheten och nu är jag ledig ända till 7:e januari. Skönt! Ledigheten kommer invigas med julbord och utgång med jobbet imorgon. Hoppas på en riktigt trevlig kväll! På lördag ska jag köpa de sista julklapparna och på söndag ska jag på 23årsfest till Jonte. Japp, fullt upp var det va. Sen är de jul och grejer, även nyår och sen 2 januari har jag en spännande grej inbokat som jag bokade idag faktiskt. Har velat göra det länge men aldrig riktigt tagit tag i saken men idag kände jag - what the hell jag har inget att förlora på det och det är bara över en dag, och väldigt gynnsamt att göra då det kan förenkla vissa saker för mig. Mer än så tänker jah inte säga förrän det närmar sig =)

Sen är ju även den stora frågan om det blir nu i januari jag börjar plugga eller till hösten. Jag kom in i Stockholm (wtf????) nu, fick reda på det när ja kom hem från Thailand och terminsstarten är 14 januari. Tyckte det var lite väl kort varsel - att hitt boende i Stockholm å flytta iväg alldeles själv på mindre än en månad så jag tackade tyvärr nej. Dock kul att komma in, i Stockholm av alla ställen. En riktig egoboost. Mycket tack vare högskoleprovet tror jah där jag faktiskt fick ett väldigt bra resultat för att vara första gången. Så ja. Nu får vi se. Antingen plugg i Göteborg nu i januari (hoppas!!!!!) eller så får jag vänta till hösten. Jag tror det sistnämnda är störst chans att det blir men vi får väl se.

Nu ska jag sova iaf, ska möta upp Ivet imorgon för frukost i stan och sen ska vi göra oss iordning tsm inför kvällen. Åh, jag hoppas på en bra kväll.

Godnatt. Lovar att bli en bättre bloggare från nu:)

PS. Orkar inte lägga upp några bilder nu, det får ni ngn annan gång

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar