.

.

tisdag 31 december 2013

Nyår


Dags för nyårsfirande då. Som alltid får man väl göra en liten kort sammanfattning om året som gått såhär på nyårsafton, när ett nytt år är påväg att träda in.

Jag tänker vara ärlig. 2013 har varit ett jävla skitår. Det har hänt mycket jobbigt och med risk att låte klyschig nu så måste jag säga att alla dessa händelser trots allt gjort mig lite starkare, mycket mer självständig och gett mig betydligt mer skinn på näsan. Så något gott har det ju kommit ur det åtminstone, jag har växt som person och är tryggare med mig själv. Sen finns det såklart mycket att jobba på men alla som träffat mig dom här sista månaderna på året (som känt mig ett par år) har sagt att jag kommit långt, lärt mig mycket och verkar betydligt mer trygg med mig sj. Så det är ju kul. Att det krävs massa skit för att bli stark är ju tråkigt men 2013 kommer ändå alltid vara året då jag var en fighter. Och även året då jag flyttat hemifrån. Det har hänt mycket bra detta året också, faktiskt. Ljusglimtar i det annars så mörka året. Gamla vänner som visat sig vara bäst i hela världen och nya som tryckt sig in i mitt liv och blivit viktiga. Ja det har hänt mycket, och varit ett jobbigt år men jag har lärt mig mycket och fått/märkt vilka som verkligen betyder något. Det är iaf värt något av det jobbiga.


Nu välkomnar vi 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar