.

.

torsdag 2 januari 2014

Blandat inlägg


Första dagen på nya året har passerat. Har alla med löfte om att träna tagit sig till gymmet? Alla som lovat att de ska bli nyttigare skippat bakispizzan? Eller vad ni nu kan tänkas ha för löften. Själv har jag inte ett enda löfte faktiskt och känner ingen större skillnad, enda skillnaden är att man säger att det är 2014 istället för 13 liksom..haha.

Idag har jag gjort lite allt möjligt, inget anmärkningsvärt att blogga om dock. Och just det - för ett tag sen skrev jag att jag skulle göra något spännande den andra januari (imorgon/sen) och att ni skulle få veta mer när det närmade sig. Tyvärr måste jag meddela att det blivit uppskjutet, i någon vecka eller så. Så jag håller det för mig själv ett tag till =)

Jag har väl egentligen inte jättemycket att skriva. Insåg något förut som jag egentligen insett för längesen men aldrig tagit tag i till 100%. Nu är jag mycket tryggare i mig själv och tror att det kan bli otroligt fördelaktigt för mig i längden så jag berättade om mina planer för mim mamma :) hon blev nog lite förvånad men bortsett från det tyckte hon att det var en bra idé. Jag kanske håller på att bli vuxen på riktigt? Genom att ta tag i saker och ta egna initiativ och grejer, det är åtminstone ett steg på vuxenstegen måste jag få säga :)

 mamma gillade det iaf.

Juste jag får väl berätta om nyår också. Det blev en relativt lugn men väldigt trevlig nyår. Jag och Ozcar drog till hans bror och hans flickvän. Blev trerätters, riktigt god mat, och sen lite dricklekar och annat. Väldigt trevligt. Var egentligen sugen på en utgång också men min mage gör konstant ont nuförtiden så jag blir så himla trött. Att jag dessutom druckit lite alkohol så jag inte kunde ta mina smärtstillande tabletter (dom är livsfarliga att blanda) gjorde att jag fick stå ut med smärtan, vilket gjorde mig till en tröttis väldigt tidigt. Trots en powernap på dagen var jag trött redan innan tolvslaget haha. Och då snackar vi verkligen TRÖTT, sådär så man nästan somnar på stället... Självklart gick vi inte hem direkt när jag blev trött utan vi smällde av lite raketer (dom gjorde, jag är rädd för sånt) och skålade in det nya året med min favorit"champagne". Mysigt men shit så kallt det var ute. Stannade kvar ett tag efter tolvslaget också, dom körde lite spel och sånt och jag halvslappade bredvid. För trött för att vara med men tillräckligt pigg för att vara kvar. Ibland tycker jag om det där, att vara lite passiv. Lyssna på när andra pratar eller kolla på när dom spelar utan att säga så mycket själv. Det kan vara riktigt skönt ibland, tycker jag. Speciellt när man är trött. Att vara passiv men ändå delaktig liksom. Lite drygt halv två knallade vi hem till Ozcar iaf och somnade som små grisar inom fem minuter. Så en väldigt trevlig, relativt lugn nyår blev det! 

Måste bara tillägga, nu när jag började prata om min mage, att jag längtar otroligt mycket tills denna perioden med magont går över (det går i perioder), för jag är trött på att vara trött. Haha trött på att vara trött! Nä men no fattar. Har aldrig i mitt liv varit en person som går runt och är trött hela dagarna men nu, när jag har ont och äter stark medicin så är jag bannemig ett vrak. Tur att det bara är så extremt i perioder.

Lite ledighet har iaf gjort gott för mig och min mage. Är ju ledig ända till sjunde, Gud så skönt! Sen börjar vi på ny kula på jobbet, en smärtfri sådan har jag bestämt :)


Avslutar med en bild på mig och mr O från igår. Ozcar tycker han ser ful och tjock ut på denna bild men vem ser egentligen snygg och smäcker ut halvt underifrån? Ingen. Och jag har ingen annan bild på oss från igår så han får helt enkelt bjuda på den. Jagtycker iaf han var söt, som alltid :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar