.

.

fredag 31 januari 2014


Jag måste börja med att ta upp en fruktansvärt tragisk och jävligt irriterande situation idag här i bloggen. Något som verkligen stör mig. Det stör mig när det händer mig och det stör mig när jag ser att människor gör så mot någon annan. Vet ni vad det är? Det är när två personer är oense eller har ett bråk om något eller bara inte kommer överens och den ena partens vänner eller bekanta också helt plötsligt är ens ovän. Jag menar, hur barnsligt är inte det egentligen? Lämnar man inte det stadiet när man går ur lågstadiet? Nej det kan jag svara på, det gör man inte och det är något som stört mig ett bra tag som jag bara inte skrivit om. Hur kommer det sig att människor är så lättpåverkade att dom vänder sina kappor efter vinden bara för att deras vän råkar vara ovän med någon? Japp nu generaliserar jag väldigt, givetvis händer inte detta alltid. Men det hände tillräckligt ofta för att det ska störa mig en dag som denna. Jag hörde faktiskt två tjejer sitta och prata om det på bussen förut "alltså blabla och jag är ovänner nu hon är så jääävla störande". Kompisen "jaså är ni? Ah hon har varit så konstig på senaste, ska ta bort henne på Facebook nu så hon förstår att jag tycker hon är jobbig". Seriously? Förstår ni hur svårt det var för mig att sitta och hålla käften som en god medmänniska i denna stund?! Hade lust att gå fram till "kompisen" och fråga varför hon inte visat den stackars tjejen för längesen vad hon tyckte. 

Japp tack, nu fick jag sura lite. Egentligen är jag på ganska bra humör idag faktiskt. Var uppe tidigt för jag började redan vid 8 idag, gick upp vid sex och åt frukost med S innan jag åkte till skolan (jag har upptäckt världens godaste bröd, ätit fem stycken idag haha äter dom som godis...) och sen gick jag bara till 12. Skönt. Sen varit hemma och chillat, glott på SATC och ikväll ska jag på bio. 12 years a slave, tycker den verkar jättebra så jag är taggad haha.

Fick en stilig namnskylt förut också för på onsdag går jag ut på min första dag med VFU(verklighetsförlagd utbildning) aka praktik och då måste man ha en sådan. Ja jag är lite nervös. Ska vara ute en dag i veckan i fem veckor framåt. Men jag berättar mer om det på onsdag eller något. Next up --> stan, bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar