.

.

söndag 25 maj 2014


goddag vänner! läget? söndag idag så ni kanske har den där gamla vanliga, hederliga söndagsångesten. Det minns jag att jag alltid hade under min grundskole- och gymnasietid åtminstone. Nuförtiden är det liiiite bättre för skoltimmarna är såpass oregelbundna och varierar från vecka till vecka. Dessutom är föreläsningar ofta frivilliga och inte obligatoriska så man kan välja själv om man vill gå eller ej. Personligen går jag på varenda föreläsning för jag tycker det är ett bra sätt att lära mig.

Men som sagt, skoltimmarna nu på universitetet är ganska oregelbundna och varierande från vecka till vecka. + mycket eget ansvar, dvs. att plugga hemma på själv. Kommande vecka har jag exempelvis bara skola imorgon, och tenta på fredag. Imorgon är det frågestund inför tentan och man kan då alltså få chansen att ställa frågor till lärarna under ett par timmar. Ganska bra tycker jag personligen. Inte för att jag själv kommit på någon fråga men jag kan lära mig mycket på att höra andra ställa frågor. Så den lektionen ska jag definitivt gå på!

Jaja, idag är det söndag och jag har plöjt igenom mina papper ett varv nu. Så next up blir en sväng till affären för att köpa lite jordgubbar och så kanske, och sen ska jag träffa sebbe. Vet inte riktigt vad vi ska göra. Kanske en picknick i det fina vädret? Kanske bara lite sol? Dont know.

Läget i övrigt då....Det är sådär måste jag få erkänna. Har en ganska tuff period just nu känner jag, det är mycket att tänka på för min lilla hjärna. Jobbigt, speciellt för mig som redan är lite av en tänkare får ju kortslutning i hjärnan nu när det är extra mycket att tänka på. Det blir helt kaos, alldeles för mycket saker som stressar mig och pressar mig på samma gång. Men jag ska försöka lösa det hela genom att ta en sak i taget...

jag idag. japp det är shorts dag och jaaa jag har äntligen orkat platta mitt hår :) kör även på fint och skönt linne med öppen rygg idag, love it.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar