.

.

lördag 31 maj 2014

SOMMARLOOOOV!!!


Goddag friends! Sitter just nu och är redo att gå och lägga mig, tänkte bara uppdatera er lite om mitt liv först. Idag skrev jag SISTA TENTAN FÖR TERMINEN, vilket innebär att jag nu har sommarlov, wohoo! Tentaresultatet vet jag såklart inte än, utan det tar ju några veckor. Hoppas på det bästa, men är förberedd på det värsta. Nu har jag tre månaders sommarlov framför mig. Dock ska jag jobba från mitten av juni till någon gång i augusti men konstigt nog ser jag fram emot det. Hade aldrig pallat att ligga hemma å inte göra någonting i tre månader ändå haha. Men några veckors sommarlov har jag allt, innan jobbet börjar så nu ska här njutas! Kommer inte behöva tänka på skolan förrän i september igen, eller allra tidigast i augusti ifall jag skulle behöva skriva omtenta så är den nämligen någon gång i augusti. Men eftersom resultatet inte kommit ännu är det ingen idé att stressa upp sig över det än utan nu jävlar ska jag njuta den lilla lediga tid jag har innan jobbet börjar och innan jag får tillbaks tentan. ÅÅH hoppas verkligen jag klarade den alltså, skulle vara så sjukt skönt att klara TVÅ stora tentor på första terminen. Men, det är okej om jag inte klarar den. Jag tycker egentligen inte det, då jag har extrema prestationskrav på mig själv, MEN mamma och mina närmaste har sagt att det ÄR okej att misslyckas på en tenta eller fem. För det är bara att göra om dom. Så det ska jag ha i åtanke om jag inte blir godkänd. Men jag vill bli godkänd, hoppas VERKLIGEN att jag klarade den alltså!!!

Nu ska jag lägga bort tenta o allt som har med plugg att göra i några veckor och ta vara på min lediga tid. Vet inte exakt vad jag ska göra ännu. Det återstår att se.

Nu ska jag lägga mig iaf, bästis kom för en liten stund sen för han har varit ute å träffat vänner i Gbg så han ska sova här istället för att behöva åka ända hem till Borås :) så nu blir de läggdags! Gonatt på er där ute. 

Imorgon ska jag utvärdera min första termin på sjuksköterskeprogrammet här i bloggen. Vad JAG tyckt varit bra och hur det känns osv. Så vill ni läsa det, klicka er in imorgon! Redan nu kan jag säga att terminen bara flög iväg, jag är nöjd med mitt val och jag är jävligt stolt över mig själv som tagit mig igenom diverse prov, tentor, muntliga redovisningar och seminarium, utan några större problem än tentaångest inför tentorna och nervositet och ångest inför muntliga redovisningar. Känner mig SÅ grym! Men mer om det imorgon, nu är det sovdags :) 

Natti!


Bilder från dagen. Är för dålig på att ta kort nuförtiden alltså. Kort när jag gör något alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar