.

.

måndag 23 januari 2017

Blä


Hej på er! Livet är lite sisådär nu måste jag erkänna. Äter ju som sagt antibiotika och den ena sorten tål jag egentligen inte. Jag tar den tre ggr om dagen och morgontabletten får mig att spy, dag- och kvällstabletterna gör mig grymt illamående. Anledningen till att det blir så illa att jag spyr just på morgonen tror jag är för att jag inte hunnit få i mig så mycket mer än en smoothie när jag tar den så magen har liksom inte "vaknat" än och har därför svårt att ta emot medicinen. Typ. Konstigt är det i varje fall och nej, det är ingen skillnad på ifall jag äter frukost eller ej. Morgontabletten gör att jag spyr helt enkelt. Inte superkul, men jag har haft samma sorts antibiotika innan och det var samma då. Påpekade det för doktorn när han skrev ut det men han tyckte vinsten med behandlingen var större än förlusten av mindra än en tablett per dag (den hinner ju gå in till viss del i blodet innan jag spyr) så jag ska t sen ändå. Tydligen är det så att just den typen av antibiotika tar död på anaeroba bakterier, dvs bakterier som lever utan syre. Jag tar ju två sorter, den andra sorten (som jag inte mår dåligt av) tar död på aeroba bakterier, bakterier som lever av syre. Båda typerna av bakterier är tydligen vanliga vid inflammationer i lilla bäckenet och för att kunna döda alla bakterier behöver jag alltså enligt doktorn ta båda sorterna. Så det är bara att kämpa på i tio dagar framåt! Skulle egentligen börjat ta dem redan i torsdags men i och med att jag visste att jag skulle på spa och inte ville spendera morgonen med att spy och resten av dagen med att må illa där så avvaktade jag tills idag. 

Så så är läget just nu! Inte superkul att behöva må såhär nu när jag väl är ledig men bortsett från morgonens vidriga stund så står jag ut. Illamående får funka, bara synd att morgnarna ska vara så jävliga. Vill ju knappt gå och lägga mig för jag vet att det snart är morgon igen då haha.....


Jaja, nu ska jag lägga mig strax iaf. Vi hörs imorgon och då ska jag skriva ett lite roligare inlägg, promise!


Kissarna har redan somnat. Ska kolla klart mitt avsnitt sex and the city och sen sova. Japp, har börjat kolla om på alla säsonger av SATC för 7482828, gången. ÄLSKAR, tycker det är en så mysig serie och älskar miljön, dialogerna, New york. Allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar