.

.

tisdag 31 januari 2017

Min dag


Hej på er. Sitter i soffan nu och dricker en kopp chai-te såhär till kvällen, som vanligt. Så gott!

Idag har jag haft en härlig dag. Började med att gå upp runt halv elva, drack kaffe och myste med katterna en stund innan jag gjorde mig färdig och åkte mot stan. Väl i stan mötte jag upp Vickan för lite fika. Var dock inte sugen på någon kaka eller bulle idag (förvånansvärt, det händer mig aldrig annars) så det blev scone med creme cheese och sylt. Gott!


Vi tog en lång-fika och pratade och skrattade massor och sen gick vi runt lite på stan. Vickan behövde vantar till Isak och jag införskaffade lite blommor till hemmet. Hängde några timmar och sen åkte jag hemåt och satte blommorna i vatten.




Såhär fint blev det. Supernöjd!!!

Sen tog jag det lugnt här hemma några timmar, åt lite mellanmål i form av avokadomackor (vågar aldrig äta en måltid innan jag ska ut å springa, då får jag håll) och laddade upp inför min löptur. Blev nästan fem km idag (har en perfekt runda som är exakt 4.76 km) och även om jag får varva löpningen med pw för att få ordning på andningen så tycker jag det gick betydligt bättre idag än senast. Så det går sakta men säkert framåt!


Efter löpningen, helt rosig om kinderna (ingen rouge utan de blir så när ja springer haha) och svettiiiigggg.


Var t.om blöt på ryggen haha. Men det är så svårt att veta hur mkt kläder man ska ha på sig nu. Vill ju inte frysa när ja springer liksom, så blir lätt lite för mycket kläder. Men men, bättre förbränning då I guess ;)


Efter löpturen har jag kollat på Masterchef, ätit och duschat. Nu ligger jag däckad på soffan med te. Mys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar