.

.

tisdag 10 januari 2017

Idag & igår + planer inför veckan.



Hej på er! Råkade glömma bort er helt igår, haha. Gjorde inte särskilt mycket vettigt alls så det kanske inte spelar någon större roll. Letade fram lite papper jag behöver (tidigare arbetsgivarintyg etc) och sorterade lite av min kurslitteratur som jag numera inte kommer behöva. Ja det var nog det enda produktiva jag fick gjort igår, utöver det hade jag en rätt slapp dag. Jo juste, provade på att göra morots-pommes i ugn igår också. Dom blev förjävla goda måste jag medge. Slungade dom i lite olja, sesamolja, teryakisås, svartpeppar och vitlökssalt och sen in i ugnen i typ en halvtimma. Serverade med vegetariska nuggets och paprika- och chilicreme fraiche. Mycket gott. Se bilderna...





Idag har jag inte heller gjort mkt vettigt faktiskt. Vänt på dygnet x 1000 så blev ingen sömn alls inatt för min del tyvärr. Slocknade en stund på soffan fram mot åttatiden imorse men det blev ingen längre sömn då jag vill kunna somna ikväll (läs: efter detta inlägg). Så jag sov en stund där på morgonen och sen har jag försökt greja lite med tråkiga saker, typ rensa på datorn mm. för att hålla mig vaken. Har även skickat in min examensansökan alldeles nyss! Mina sista högskolepoäng från seminariet häromdagen hade kommit in så nu kunde jag äntligen söka. Jag får ju två examen, en sjuksköterskeexamen och en filosofie kandidatexamen så då måste man tydligen ansöka på nätet och sen kommer de hem i brevlådan. Så det har jag pysslat med nu en stund. Nu är allt klart med andra ord, allt färdigt i skolan, examensansökan skickad och planerna för fredagen börjar bli spikade. Blir examenscermoni först med klassen och sen ska jag ha lite folk hem. Blir dock inget stort för min del, bara familj. Hade jag tagit examen på sommaren kanske man hade velat ha någon större fest men nu kändes det inte så lockande. Så det blir lite tårta och så med familj + min bästa vän Jessika (okej hon tillhör ju också min familj efter alla dessa år). Mys!



Annars har jag faktiskt rätt fullt upp denna vecka hela vägen fram till fredag. Såhär ser planerna ut:

Imorgon:
- Ska möta upp Amanda som gör sin sista skoldag imorgon (hon tar också examen nu) när hon har slutat, och så ska vi ut och ta något och äta + kanske någon drink. Mycket trevligt.

Onsdag:
- Ska till mitt jobb och lämna in lite papper, skriva på lite papper och prata lite om hur allt kommer att gå till och sådär. Trevligt!
- Därefter blir det klassfest. Hela klassen har bokat ett place (en bar/restaurang) så det blir mat och sen fest. Ska bli kul :)

Torsdag:
- Förbereda inför fredagen. Städa, plocka fram kläder (frf inte 100% på min outfit ännu), vila, platta håret - ja allt sånt där inför fredagen.
- Ta en fika med Unda, det blir dock inte förrän kvällen då hon slutar sent.

Fredag:
- EXAMEN!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar