.

.

lördag 19 april 2014

En uppmaning till er alla!


En uppmaning till er alla är att skaffa donationskort, alt anmäla er i donationsregistret. På så sätt kan ni anmäla ifall det är tillåtet att använda sig av dina vävnader när du går bort.

Personligen tycker jag att dom kan ta hela mig ifall jag ändå är död och någon annan kan räddas av mina organ. Men alla har ju sina egna åsikter. Genom att anmäla sig på donationsregistret tar du ställning samt att du kan vara specifik med exakt vilka organ du vill och inte vill donera. Så gör det. På uppmaning från mig :)

Själv är jag med både i registret + har ett donationskort i plånboken hela tiden. Ifall jag skulle stendö nu liksom så är det ju smidigt om vårdpersonal kan se mitt kort direkt å slippa söka i registret. Registrera er kan ni göra på nätet och donationskort går att hämta på Apoteket, helt for free :) så do it!

Och juste, glad påsk på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar