.

.

måndag 14 april 2014


Går på högvarv, hjärnan bar tänker å tänker. Trött som ett as, men har för mycket i hjärnan. Vet inte vad som e bäst. Att va så trött så man inte kan tänka ordentligt eller att vara sååå trött men inte kunna sova för att man tänker.

Regnet droppar utanför.Dripp dropp. Skulle kunna vara lugnande, nu känns det mest stressande. Och klockan. 04.13. Fem timmar sedan jag la mig. Två timmars tänkande, sen två timmars plugg för att trötta ut hjärnan och sen ytterligare en timmas tänkande. Sömnen känns nära, men långt bort. Trött, men för mycket i huvudet. Vad ska jag göra? När ska jag somna? Och hur ska jag orka morgondagen? 04.16. Dags att försöka en stund till. Att stänga av tankarna. Dags att däcka. Om 6h å 40 min ska jag ha sovit, gått upp, fixat mig, gått till vagnen och vara i skolan. Möta upp s för plugg. Konstigt nog är det inte där tankarna ligger. Dom ligger på annat håll. Snurrar runt, runt. Snart kommer den värsta stressen. Stressen av att veta att mina sömntimmar blir få. På sin höjd 6, om jag somnar NU. Det gör jag inte. För mycket tankar. 04.19. Nu stämplar jag ut. Välkomnar sömnen inom den närmsta timman. Hoppas jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar