.

.

onsdag 16 april 2014

tråkig dag


Idag har jag haft en av mina tråkigaste dagar på länge om jag får säga det själv. Dels var jag trött och inte alls motiverad att gå upp ur sängen imorse, dels var det ingen strålande sol ute som lockade och dels hade jag ont i huvudet. Och bättre än så har det liksom inte blivit idag, dagen har bara varit seee-eee-eee-e-e-eeeeg. Har spenderat mest av min tid framför datorn och det enda vettiga jag har fått gjort är att jag pluggat lite. Men knappt det har jag varit sugen på. Har helt enkelt haft en riktig tråkdag.

Kanske är nyttigt ibland. Vad vet jag. Snart kommer Ozcar hit iaf och vi ska äta någonting. Imorgon ska jag vara i skolan hela dagen, jag och Sevgi har bokat upp ett grupprum hela dagen lång så vi kan plugga loss. Så jag hoppas att jag vaknar utvilad, pigg och på lite bättre humör imorgon.

Nu ska jag återgå till att bara vara tråkig. Åh, vilken tråkig dag.

Igårkväll hade jag förövrigt otroligt svårt att somna. Jag och Sebbe hade prison break-kväll igår och sen sov han här och när jag legat och stirrat i taket en timma utan att kunna sova kom jag fram till att min kudde var förbannat obekväm - ja då visade det sig såklart att jag hade råkat lägga kuddarna fel så Sebbe hade min kudde. Och GUD vad störande det var när jag väl hade börjat tänka på det. Dock hade jag inte samvete nog att väcka honom å rycka åt mig kudden eller lyfta hans huvud för att komma åt den så jag fick ligga där och pinas tills jag slutligen somnade. Iallafall, nu kom jag in på helt fel spår, det jag ville säga var att igår när jag låg och skulle sova så tänkte jag ett tag på massa saker och kom in på det där med inställning. Vissa säger ju att inställningen är allt och jag har väldigt svårt att tro på det. Vissa saker är liksom inte bra, hur bra inställning jag än försöker ha tänker jag....Iaf så tänkte jag prova det där med att ha bra inställning ett tag. För att se om det hjälper. Vända negativa tankar till något positivt. Typ idag när jag haft tråkigt har jag tänkt "men det är bättre att ha tråkigt än att må dåligt". För att öva på det där med god inställning och se om jag kan överbevisas. Ännu märker jag inget resultat måste jag medge, det känns mest bara löjligt. Jag är nog alldeles för cynisk och realistisk för att ha god inställning  när det kommer till precis ALLT... men en gladare stämning bland mina tankar hade jag inte dött av så nu tänker jag åtminstone prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar