.

.

måndag 25 augusti 2014

Förflyttad op.


Godkväll! Eller god var väl en överdrift men jag är på bättre humör nu. Tror jag? Kan inte riktigt bestämma mig, it goes up and down. Är ensam hemma just nu och kommer va ensam hemma sent hela veckan då Mr jobbar extra efter sitt ordinarie jobb hela veckan. Skönt med lite egentid? Haha nja, vi kollar ju serie tillsammans så jag kan ju inte kolla på den ändå :( får hitta en egen serie att glo de kommande dagarna.

Min hemska nyhet undrar ni. Det blir ingen operation imorgon. Som jag sett fram emot den, planerat mina dagar efter den och längtat efter den. Men egentligen var det väl inte oväntat. Har varit krångel med den jävla operationen sen jag fick min remiss. Jag har helt enkelt bad luck när det kommer till sånt. Så jag var lite förstörd. Nu kmr den istället utföras i början av sep. Vilket innebär att jag kommer missa skolan, hamna efter och missa viktiga föreläsningar veckan innan tentan. Behöver jag ens förklara att jag är arg? Det värsta var den patetiska anledningen till att operationen blev framskjuten. Jag hade kunnat förstå om det berodde på en dubbelbokning. Eller typ en stor olycka som gjorde att alla operationssalar behövdes till andra. Men p.g.a personalbrist? Nej då tycker jag allt att de borde planerat bättre. Och vetat det tidigare än dagen innan.

Nu får jag helt enkelt hoppas på ett återbud av en annan patient. Sad but true. Eller så får jag sura och vänta några veckor. 


Tur att jag har vänner som stöttar å förstår mig åtminstone. Och mormor. Mormor var besviken och arg för min skull. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar