.

.

onsdag 29 oktober 2014

Doktor,skola,natt-tankar,födelsedag,

Hej. Blir lite uppdatering typ varannan dag just nu haha. Ska försöka bli roligare men jag har inte så mkt roligt eller speciellt som händer i mitt liv att skriva om just nu tyvärr :/ mitt liv kretsar främst runt skolan just nu så det blir lite enformigt att skriva om det hela tiden. Menmen.

Gårdagen började med ett läkarbesök iaf. Som vanligt så fick jag ingen större hjälp utan jag måste avvakta till början av januari och se hur behandlingen med hormonspiral fungerar och det tar tydligen några månader innan man kan utvärdera det. Så jag får gå runt och bli tablettmissbrukare då.... Nä skämt å sido, så suger det att behöva äta så mkt stark medicin. Dels för att jag blir trött av den och dels för att den ÄR otroligt beroendeframkallande. Och jag vill inte vara beroende av opioider. Men just nu, när magen är som den är så finns det inte mycket att välja på tyvärr. Jag fick ett nytt tips igår av läkaren iaf - att sluta helt med gluten. Och även gärna laktos. Tydligen är man ofta överkänslig mot detta med endometrios och kan må bättre av att plocka bort det ur kosten. Så det kan väl vara värt att prova, tycker jag. Om kosten får mig att må åtminstone liiite bättre så kanske jag kan trappa ner på den smärtstillande medicinen, och det vore ju perfekt. Dock kör jag bara på att plocka bort gluten, åtminstone till en början. Sen får vi se hur det går. Mer än så fick jag inte ut av mitt läkarbesök igår. Har fortfarande en cysta på vänster äggstock och fri vätska i buken (vad det nu innebär) så det är nog därför det gör så jävla ont.

Anyway, efter doktorn igår åkte jag direkt till skolan där jag skulle möta upp min grupp för grupparbete. Jag är med några supergoa klassisar i grupp så är supernöjd med gruppen! Dock inte lika nöjd med den muntliga redovisningen vi har framför oss. Inför sisådär 50 pers. Jag är ju sjukt nervös för allt muntligt och det verkar aldrig vilja gå över. Alla säger att jag "måste utsätta mig för det" så kommer det bli lättare efter hand men nu sen jag började på universitetet har jag utsatt mig för det massor av gånger och är fortfarande nervös flera dagar i förväg. Hoppas det går över en vacker dag. För egentligen förstår jag inte varför det är så jobbigt - jag menar, jag älskar ju att stå i centrum. Men det är något med att ställa sig utsatt framför 50 pers och presentera en PowerPoint som inte riktigt funkar. Är så rädd för att få blackout. De är nog det som är problemet. Att jag är rädd för att glömma vad jag ska säga eller säga saker i fel ordning. Men vem bryr sig egentligen? INGEN. Bara jag. Åååååh varför sätter jag såna spärrar för mig själv??? Jag vet ju att jag är grym på att prata (med folk jag känner) och jag älskar att få uppmärksamhet, varför FAN ÄR DET SÅ JOBBIGT MED MUNTLIGA REDOVISNINGAR DÅ??? Bra fråga faktiskt. Bra fråga. Men jag får vara nervös några dagar till å sen hoppas på det bästa på fredag. I värsta fall svimmar jag av nervositet. What to doooo.

Oj vad jag babblade på där haha. Natt-tankar. Jag försöker verkligen få redovisningen att framstå som något enkelt, lätt och boosta mig själv så kanske det går lite bättre på fredag. Eller kanske inte. Men jag ska överösa mig själv med taggande kommentarer. Öva framför spegeln. Ge mig själv komplimanger framför spegeln, det sägs ju också funka. För jag vill verkligen bli kvitt min rädsla att redovisa inför folk. Så det ska jag jobba hårt för!

Som ett litet avslut på ett väldigt långt inlägg kan jag väl säga att gruppen blev kvar i skolan till typ 17.30 igår å sen var de bara chill för mig resten av kvällen. Idag har jag haft skola 9-16.15, trodde jag skulle slutat tre men de va tydl inte idag haha. Grymt intressant och rolig skoldag idag iaf. Tumme upp för det. Nu ska jag strax sova. PUSS.


Och såklart, ett litet, eller nä ett stoooort grattis till min fina partner in crime Sevgi som fyller år idag! Äntligen lika gammal som mig haha. Grattis love, hoppas din dag varit grym <3 (hennes grupp hade inte skola idag så jag fick inte träffa henne på sin stora dag...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar