.

.

fredag 17 oktober 2014

Sitter i soffan och njuter av att det är fredag. Det har varit en intensiv vecka. Först tenta i onsdags och sen start av en ny kurs igår. Som alltid när en ny kurs börjar känns allt sjukt rörigt och när man går igenom planeringen för kommande tid känns det som att det är SJUKT mkt att göra. Men det löser sig förhoppningsvis. Sen hade vi även kursens första föreläsning igår och den (ursäkta på förhand) sög! Alltså, själva ämnet i sig var kanske intressant men vissa individer är helt enkelt INTE gjorda för att hålla föreläsningar och då kanske man ska pyssla med något annat. Det var verkligen katastrof enl mig och ett tydligt mått på exakt hur dålig föreläsningen var är att jag somnade. Inte slumrade till utan bokstavligen stendäckade. Jag är sån att när en föreläsning är intressant/spännande/givande så lyssnar jag även om det kanske är svårt eller jobbigt. Sålänge mitt intresse är väckt sitter jag som en igel och försöker sluka all ny information och förstå och lära mig. Älskar att lära mig nya saker. Men när föreläsningen är monoton och tråkig och personen vid tavlan pratar tyst, ja då somnar jag. Det bara är så haha.

Jaja nog om det och tillbaka till ngt roligare - det är fredag idag. Fredag = helg och idag har jag haft praktisk lektion i skolan med venprovtagning. Skitkul haha :D men det ska ändå bli skönt med lite helg.

Idag är även min första dag med endast lite smärta på 1.5 mån. VET NI HUR SKÖNT??? Går runt som på moln med världens adrenalinkick i kroppen haha. Hoppas det håller sig såhär för denna nivå av smärta kan jag lätt stå ut med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar