.

.

lördag 11 oktober 2014

Längtar efter julen!


Åh läste runt på lite bloggar precis och såg att många bloggat om längtan till julen och jag kände bara en myskänsla i hela kroppen när jag läste det. Längtar också otroligt mkt till juletider. När man var liten var självklart julen och framförallt själva JULAFTON en väldigt mycket större grej än det är nu, nu längtar jag faktiskt mer till själva tiden runt jul. Den tiden är så mysig. Mysigt pynt, julförberedelser, julbakning, presentköp mm. Att julklappshandla är det mysigaste jag vet. Strosa runt i stan en heldag bland julpynt och julmusik och få tag på alla klappar och pausa med lite fika emellanåt. Finns inget mysigare! Och julshoppingen ska enl mig helst avslutas med en myskväll med julklappsinslagning, lite glögg (gillar inte ens glögg), pepparkakor och julfilm på teven! Åh den dagen är bland det mysigaste på hela året. Hela december är en mys-månad med förberedelser å allt. Sen själva julafton är väl inget jättemärkvärdigt längre. Men fortfarande mysigt. Jag minns julafton när jag var liten som årets bästa dag och nostalgin är svår att beskriva med ord alltså. Synd att inte julen är lika spektakulär när man blir äldre...... Saknar dom där jularna med kusiner å släkt och allt sånt. Åååå blir helt exalterad nu, det är ju bannemig snart juletider igen!!!!!


Har inga julbilder just nu så får bjuda på min outfit från idag. Linnet är nytt och jag älskar det även om jag inte brukar gilla kläder med tryck och jeansen är bara kärlek haha. Mörkmörkkkkblå, svintighta jeans är så "jag", det bara skriker Lisa och nu är jag extra glad som kunnat börja kunna använda jeans igen under korta stunder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar