.

.

torsdag 9 oktober 2014


Hej. Dålig jag blivit på att blogga, ska försöka börja skriva varje dag igen haha. Har inte hänt så mkt speciellt de senaste dagarna iaf - är mitt uppe i tentaplugg (återigen) inför min farmakologitenta som ska skrivas nästa vecka. Min koncentration- och minnesförmåga som vanligtvis brukar vara ganska bra är just för tillfället i botten så det känns som INGET fastnar vilket suger jävligt hårt... Men den kanske kommer tillbaks innan nästa onsdag. Om jag har tur. Annars kommer denna tentan att gå åt helvete ...

Igår fick jag tillbaka min förra tenta, den jag skrev veckan efter jag opererades and guess what - JAG KLARADE DEN!!!!! En del behövde man 100% på och den andra delen 70% (tror jag) som är det vanligaste och jag klarade faktiskt båda delarna. Ja det var en stor chock för mig då jag absolut inte kunde plugga som jag ville inför den tentan p.g.a operationen. Antar att jag låg strax över godkäntgränsen på 70%-delen för den tyckte jag var svår, men jag lyckades ändå skrapa ihop tillräckligt med poäng för att klara den wohooo!!! Ska hämta ut den någon dag också för att se hur nära gränsen jag var haha. Inte för det spelar ngn större roll, jag är faktiskt nöjd med mig själv som lyckades prestera trots kassa omständigheter :)och det är inte ofta jag är nöjd med mig själv ska ni veta. Men när inte ens halva klassen (strax under 40 st av 100 någonting) klarade båda tentadelarna och JAG, som förväntade mig ett stort fett underkänt för att jg inte kunde plugga ordentligt, klarade båda - ja då får man va lite nöjd med sig själv en dag eller två :) dock har jag ingen tid alls att fira eller så få jag måste plugga sjukt hårt inför nästa tenta. Speciellt när inget fastnar haha. Lycka till Lisa. Detta kmr gå åt hell.

Idag provade jag förövrigt min nya hårserie som jag fick av mamma i födelsedagspresent. Kevin Murphy, luktar himmelskt! Kan inte direkt säga om den är bra eller inte än då mitt hår fortfarande är blött men den luktar himmelskt haha :D gjorde även ansiktsmask och skrubb mm, lite ta-hand-om-mig-själv! Det var mitt firande haha.

Juste- Imorgon har jag skola 9-12 och vi ska få prova att ge injektioner för första gången. Spännande :)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar