.

.

onsdag 15 oktober 2014

Tentadag.

och DÄR var dagens tenta skriven och klar (okej det var en stund sen nu men...). Tentan var uppdelad i fyra delar - farmakologi, läkemedelshantering, injektionsteknik och aseptisk teknik. Föööör tidigt för att uttala mig om hur det gick men förhoppningsvis klarar man åtminstone någon eller några delar. Men skönast vore ju såklart att klara alla :)

Resten av dagen ska jag ta det lugnt och njuta av en pluggfri dag. Vila, kolla teve, chilla. De är det bästa med att ha skrivit tenta halva dagen - man kan unna sig att inte plugga alls på resten av dagen! Dock blir min pluggpaus kortvarig då nästa kurs startar redan imorgon med en skoldag mellan 8-16. Sen efter skolan imorgon blir det OCKSÅ plugg då min grupp har venprovtagning redan på fredag (först av dom 12 grupperna som klassen är uppdelad i) och inför venprovtagningen måste man ha klarat en webbtenta. En webbtenta jag fick igår så har inte kunnat göra den tidigare heller utan det blir till att göra den och klara den imorgon :) menmen. Det löser Sig nog, idag ska jag iaf va pluggfri!

Bild på dagens. Så himla gosig tröja med stor krage. Väldigt svart outfit idag märkte jag nu också... Haha. Vet ni förresten en sak? När jag ska skriva prov eller tenta eller ha examination så MÅSTE jag ha matchande underkläder. Alltså inte bara i samma färg utan ett helt matchande "set". Vet inte varför, men man har väl sina små tvångsgrejer och det är en av mina :) känns som att det ger mer tur än att ha omatchade (även fast jag rent logiskt inser att det inte har ngn betydelse alls så KÄNNS det bra haha)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar