.

.

onsdag 11 maj 2016

Day off


Godmorgon! Är ledig idag, sjukt skönt. Vi har ganska slappt schema denna kurs men tyvärr är det en hel del hemarbete så det går ganska jämnt ut ändå. En examination är avklarad iaf genom redovisningen i måndags så nu är det "bara" en muntlig tenta och en skriftlig vetenskaplig rapport med muntlig redovisning kvar. Borde sätta igång att skriva rapporten snart för det är en jäkligt tidskrävande uppgift. Jaja...

Sitter i soffan och äter frukost nu, eller rättare sagt tvingar i mig frukost. Vet inte om det är värmen eller något annat men jag har haft sjukt dålig aptit senaste tiden och glömmer bokstavligen bort att äta fram tills kroppen påminner mig genom att visa hunger. Och det tar ganska lång tid för min kropp att visa hunger, kan lätt gå en hel morgon, förmiddag, dag utan att känna mig hungrig och sen på eftermiddagen komma på att shit jag har inte ätit idag. Inte bra. Så nu tvingar jag i mig något ätbart så fort jag tänker på det även om det bara växer i munnen och är svårt att få ner.


Frukost. Gillar varken müsli eller yoghurt asmycket men det är lätt att få i sig. Melon är också lätt att få i sig när aptiten stretar emot och det älskar jag så behöver nog köpa hem lite melon. Annars har jag levt på bulgur och quorn senaste tiden, de är den riktiga maten jag tycker är lättast att äta när aptiten är på noll.


Nog om det. Min lediga dag idag och jag har lite att göra. Okej jag har egentligen inget jag måste göra men ska ta mig en sväng till stan och kika lite. Skulle behöva ett par skor och vill helst ha ett par nya Palladium (mina gamla är så slitna) men kan inte bestämma mig för vilken färg. Så det ska jag kika på. Skulle även behöva lite sommarkläder i garderoben så der ska jag också kolla efter :)

Får änna fixa mig snart, men först - tvinga i mig frukosten. Later!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar