.

.

onsdag 25 maj 2016


Hej på er! Vet att jag skrev natten till måndag att vi skulle höras dagen efter men det blev inte riktigt så.... Jag hade överskattat min förmåga lite och när jag duschade i måndags morse inför skolan så var det en alldeles för kraftig ansträngning efter en vecka som sjuk att jag spydde rakt ut. Japp ni läste rätt. Jag spydde rakt ut i duschen, för att det var en sån stor kraftansträngning. Så det var ju bara att inse att jag kanske inte var riktigt så frisk som jag hoppades. Tog mig iväg till skolan i måndags iaf men åkte hem nästan lika fort. Och sen sov jag hela dagen, typ. Även igår sov jag hela dagen, typ. Grejen är att jag är typ frisk, febern är borta, huvudvärken och muskelvärken är borta och det enda jag har kvar är lite hosta och snuva. Så jag borde vara fit for fight. MEN det är jag inte riktigt. För sjukdoms-tröttheten sitter kvar. Jag är så trött. Alltså så så så SÅ trött. Brutalt trött. Och så har jag noll aptit. Lever på frukt och Loka typ, lite mat emellanåt men är verkligen aptitlös. Så jävla jobbigt alltså. Måste varit en influensa jag hade, vid en förkylning brukar det gå över snabbare än såhär...

Imorgon är det skola igen och jag får ge det ett nytt försök. Vi har nämligen muntlig tentamen kring symtom som är vanliga inom palliativ vård. Hur det ska gå vet jag inte riktigt då jag inte alls har kunnat plugga ens hälften så mycket som jag velat, men jag får helt enkelt hoppas på det bästa och improvisera lite. Det går som det går. Och går det inte så vet jag åtminstone varför. Har sovmorgon och börjar klockan 13 iaf så hinner åtminstone sova ut och äta en rejäl frukost (på frukt haha) innan det är dags. 

Ska försöka återkomma som vanligt till bloggen igen nu, sakta men säkert. Har saknat att skriva. Men har inte haft mkt att skriva om när jag bara varit hemma sjuk. Så jag kommer tillbaka sakta men säkert i tillsammans med friskheten =)


En bild på Unda får klä detta inlägg. För att jag saknar henne nu och för att jag fortfarande har dåligt samvete över vår inställda shoppingrunda förra veckan. Dåligt av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar