.

.

torsdag 3 november 2016

Helt sluuuut


Hej på er! Är sååå trött nu. Slutade 21.45 och det var en ganska så fullspäckad jobbkväll faktiskt, mycket akuta grejer. Så det var mycket att göra men kvällen gick åtminstone fort. Åkte hem direkt när jag slutade, åt lite mat och sen dess har jag pluggat. Håller just nu på med repetition av fysiologi och imorse pluggade jag på endokrinologi. Repeterade den nu ikväll samt läste på om njuren. Nu känns hjärnan helt mosig så det ska bli intressant att se imorgon om något fastnat haha. Vet egentligen inte hur relevant det är att läsa på om anatomi/fysiologi inför tentan då det berör den friska kroppen och tentan säkerligen kommer vara mer sjukdomsvinklad, men jag tänker att det säkert blir lättare att sätta sig in i sjukdomarna om jag har repeterat grunden. Back to basics liksom. Anatomi- och fysiologikursen var dessutom (enligt mitt tycke) en av de tre bästa kurserna genom hela utbildningen så det är ganska kul att läsa faktiskt. Jag tycker kroppen och sånt är betydligt roligare att läsa om än omvårdnadsteorier så det är ganska roligt plugg jag gör just nu. Tänker fortsätta med repetition imorgon + fredag och sen ge mig på sjukdomslära, omvårdnad, läkemedel och allt det andra. Hur ska jag hinna!???? Försöker att inte stressa upp mig då jag tror stress enbart kommer vara negativt i detta sammanhang då stress = inget fastnar, men det är svårt att inte stressa upp sig när det är 37738282 sidor att läsa på och jag inte har en aning om vad från dessa tre år som kan tänkas dyka upp på tentan = måste lära mig så mycket jag bara kan = stress. Hur det går på tentan kommer handla myyyycket om tur också. Om det kommer sånt som jag är bra på, som fastnar lätt för just MIG - ja men då kan det nog gå rätt bra. Men om det kommer från de delarna jag är sämre på som inte fastnar hur mkt jag än pluggar kmr det gå.... Mindre bra. Så det återstår helt enkelt att se, det enda jag kan göra är att försöka nöta in så mycket så möjligt och sen hoppas på lite flyt också. För det är omöjligt att lära sig ALLT, att komma ihåg ALLT.


Är så stressad just nu, ni förstår inte haha. Men försöker andas, slappna av och ta en sak i taget. Det är dock inte min starka sida haha. Men jag försöker åtminstone... Även om det inte går så bra. 

Nu ska jag iaf försöka sova snart, slut i både huvudet och kroppen efter plugg och praktik så även om jag vill sitta uppe och plugga längre tror jag det är förgäves. Det fastnar nog inte särskilt mkt nu ändå - bättre att sova och försöka vara pigg imorgon. Imorgon är min sista praktikdag på veckan, sen långhelg och jag kan inte beskriva med ord hur fantastiskt det ska bli. Ska sova såååå mycket haha. Och plugga. Men det spelar ingen roll om ja måste plugga för jag får iaf sova och vila kroppen. Märker att den är lite sliten, har haft riktigt ont både igår och idag vilket jag tror beror på stressen och att det varit en intensiv vecka. Så vila behövs!

Vi hörs imorgon förmiddag sötnosar. Tänkte försöka gå upp så jag har tid att plugga på förmiddagen som imorse men det beror helt på hur trött jag är. Är jag för trött så kommer inget fastna ändå = bättre att sova längre och orka plugga på kvällen efter praktiken. 13-21.45 imorgon (inklusive utvecklingssamtal, wish me luck) och sen HELG.



Haha så trötta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar