.

.

tisdag 8 november 2016

I MADE IT



JAG KLARADE DET. Den praktiska examinationen som jag bävat över sen jag fick höra talas om den i typ termin 2.... Jag har varit så nervös, såååå nervös och försökt att inte visa det för mågon eftersom jag inte berättade för någon när jag skulle ha den. Ville hålla det för mig själv för att slippa känna extra press, inte för att någon i min närhet egentligen pressar mig men jag tycker det känns pressande att veta att jag kommer få frågan "hur gick det????" så jag valde därför att inte berätta datum för någon.

Provet var den praktiska delen av min nationella kliniska slutexamination och innebar att jag skulle vårda en patient själv under en förmiddag. Det skulle vara en patient jag inte haft hand om tidigare och under hela processen hade jag en bedömningssjuksköterska som skulle följa med och observera det jag gjorde. Ni kanske tänker att det inte är någon big feal då jag haft patienter själv nu på senaste på praktiken, MEN bara vetskapen om att mågon följer efter mig, observerar allt jag gör och att jag blir bedömd gör ju att man blir nervös. Så ja, jag var nervös. Men det gick vägen. Och nu firar jag med bubbel. Fan vad jag är grym!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar