.

.

tisdag 13 december 2016

Min tisdag


Hej på er. Är helt trött i hela kroppen, ska lägga mig snart tänkte jag. Idag startade jag dagen med plugg tillsammans med min grupp. Det gick bra, effektivt och relativt snabbt så det blev bara ett par timmar i skolan. Skönt =) När jag slutat blev det hem en sväng och sen ett litet återseende med gymmet. Det var ett tag sen nu. Körde ett bodybalance-pass vilket var jätteskönt, älskar den typen av pass.

Efter träningen åkte jag hem, lagade mat. Hittade ett recept förut som jag bara hade bestämt mig för att göra. Sagt och gjort - det blev förjävla gott.


Fräste ihop champinjoner, paprika och quorn (skulle va kyckling enl receptet men quorn funkade lika bra). Kryddade lite.


Blandade ihop en sås på grädde, creme fraiche, mango chutney och någon annan grej som innehöll lite hetta. Därefter massa salt för att få bort lite av sötman, lite svartpeppar, lite andra kryddor på känsla och en skvätt soja. Riven ost på och in ugnen.


Åt med ris. Supergott blev det, smakade precis som jag hade föreställt mig. Hittade ett recept på nätet och sen improviserade jag lite med kryddorna och saltade lite mer än receptet. Kanongott. Bästa av allt är att jag har en matlåda till imorgon också hehe.

Sen nu på kvällen har det blivit plugg, julkalendern och några avsnitt serie. Nu är jag trötttttt. Ska sova strax så jag orkar upp imorgon på intervju!

Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar