.

.

måndag 4 november 2013

"Chokladtjockis"

Tänk er ett scenario framför er. Exakt det scenariot jag snart kommer att måla upp.

Tänk dig att du är chokladsugen. Chokladsugen så in i helvete. Du är sådär chokladsugen att du lätt hade kunnat smälla i dig en hel chokladkaka utan att blinka. Du är så chokladsugen att bara tanken på choklad får det att börja vattnas i din mun. Ja, du är helt enkelt sjukt chokladsugen. Till råga på detta har du lingonveckan. Vilket förmodligen, och förhoppningsvis är en stor förklaring till varför du är så fruktansvärt sugen på choklad.

Du kommer på att du har choklad. Glädjen är nästan löjlig. Men trots detta känner du att det tar emot. Du vill helst inte stoppa i dig chokladen. Du känner ju dig redan plufsig och äcklig.

Efter mycket övervägande i ditt huvud bestämmer du dig trots allt för att chokladsuget tar överhanden. Du börjar äta chokladen. Och du njuter. FAN vad gott det är.

Plötsligt hör du en mörk stämma bredvid dig. "Chokladtjockis", säger stämman. Stämman skrattar en stund efter han sagt sitt nyuppfunna ord, ja han skrattar faktiskt så mycket att han har svårt att få luft. "Chokladtjockis", har stämman precis sagt till mig. Med ett bullrande skratt efteråt. Och han tycker att han är jätterolig. Han har nämligen ingen förståelse för sambandet lingonvecka, plufsighet, chokladsug. Han har ju aldrig varit i den situationen. Därför vet han inte heller vilken mördarblick han kommer få efter sitt uttalande. Om blickar kunde döda skulle han dött på fläcken.

Behöver jag ens nämna att detta scenariot hände mig, för ett litet tag sen? Mig. MIG!!!! Och den mörka stämman tillhörde min jätteroliga pojkvän??!

Nu i efterhand håller jag med honom. Chokladtjockis är verkligen ett SJUKT roligt ord. Frustar till av skratt genom att bara tänka på det. Men i den situationen var det INTE roligt. Inte kul alls.


Tur för honom att han är söt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar