.

.

söndag 1 juni 2014

det värsta jag vet.





Jag har funderat länge på om jag ska skriva detta inlägg eller inte. För egentligen är det lite under min värdighet att ens lägga ner tiden på att skriva ett sånt här inlägg. Men nu är jag så jäkla frustrerad så jag måste bara skriva det.

Vet ni vad det värsta jag vet är? Bortsett från krig, mord, våldtäkter och annat sånt som är självklart. Det är när en person pratar "skit" bakom ryggen på någon och sen när dessa personer möts, så beter sig personen som pratat skit om den andra personen, som om dom helt plötsligt är bästa vänner. Jag tror inte att det finns något värre alltså. Det är det värsta jag vet. Och när jag är med om något sådant har jag ruskig lust att bara säga "du, du vet att hen sa massa dumma saker bakom din rygg förut va?". Men det skulle vara lite som att skjuta sig själv i foten.

Personligen är jag lite naiv och brukar välja att tro att människor inte pratar skit om mig. Men när man då märker att vissa personer, trots att de sagt dumma saker om någon, kan agera runt personen som om de vore bästa vänner så undrar man ju nästan - pratar denna person skit bakom min rygg också?

Sånt stör mig. Antingen gillar man en person eller så gillar man den inte. Gillar man den inte så behöver man inte fejka att man gillar den när den är i närheten. Man ska självklart inte vara otrevlig mot personen, man behöver liksom varken vara övertrevlig eller otrevlig. Man kan vara något mellanting. Antingen det, eller så håller man käften och låter bli att snacka skit om personen överhuvudtaget!

Over and out.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar