.

.

tisdag 18 oktober 2016

En liten lista.

Vad jag längtar efter just nu: Längtar efter jul haha, tkr det är så mysigt. Inte bara julafton utan hela julmånaden, det är såååå mysig stämning då!

Vad ser jag fram emot? Att ta examen i januari (förhoppningsvis, ifall jag inte kuggar massa saker nu sista terminen och får skjuta fram examen haha.......skulle va såååå surt).

Vad är mitt framtida mål? På kort sikt, att bli färdig sjuksköterska. På lång sikt vet jag inte. Jag vill resa, åka tillbaka till New York är ett måste men vet inte om jag skulle kalla det "mål". Sen vill jag ju någon gång längre fram få barn och så också, man blir lite extra sugen nu när kompisar börjat få bebisar!

Höstens måste? Tända ljus, myskvällar, fina kappor, stora mysiga halsdukar och TE!

Dagens tanke? Hur ska detta gåååå haha. Alltid samma känsla efter första dagen på en ny praktikplats, men det brukar ju lösa sig när man kommer in i avdelningens rutiner och sådär, så hoppas det går vägen även denna gången :)

Känsla just nu? Trött och lite början till träningsvärk (okej skriver detta inlägg nu klockan 22.50 måndag kväll och ni kommer se det imorgon på morgonen, men förmodligen har jag samma känsla då haha)

Något att se fram emot inför kommande vecka?  Det vet jag faktiskt inte ännu, har inga spikade planer än bortsett från praktik nu under veckodagarna och sen är jag ledig i helgen, det ser jag iofs fram emot men vet inte riktigt vad jag ska göra än.

Dagens feel good? Att jag tränade idag (igår blir det ju för er eftersom inlägget kommer upp tisdag morgon) kändes sjukt bra även om jag kände mig en aning otränad och svag haha. Det ska de bli ändring på nu. Ska försöka träna iaf ett par gånger i veckan från och med nu. Jag är lite "allt eller inget" så brukar tycka att om jag inte kan träna 5-6 ggr på en vecka så tränar jag inte alls...men jag måste sluta vara så manisk och faktiskt ha någon gyllene medelväg. Det behöver inte vara 5-6 träningar eller INGA. 2-3 träningar per vecka är faktiskt bättre än noll nu när jag har både praktik och tentaplugg framför mig. Gled ifrån ämnet lite där..... Men dagens feelgood är att jag har tränat idag (igår).

Vad vill jag just nu? Jag vill klara NKSE på första försöket, både den praktiska och den teoretiska delen, bli godkänd på min praktik OCH bli godkänd på första försöket på en praktisk examination jag ska ha i skolan strax efter praktiken. Haha japp ställa krav på sig själv var det här. Nä men allvarligt, jag vill såsåsåsåååååå badly klara alla dessa saker på första försöket, vore så jäkla SKÖNT att slippa ha något efter mig.

Måsten? Jag måste snart byta till vinterdäck....Inte än på ett tag men snart. Lätt att glömma när man har så mkt annat going on haha.



Bild från när vi hade HLR i skolan förra veckan, stal bilden av en klasskamrat hehe. Som ni kanske ser på min tatuering så är det jag som sitter där vid huvudet på "patienten", haha märkte inte ens när bilden togs. 100% fokus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar