.

.

fredag 21 oktober 2016

Praktik, plugg & svullna läppar.



Godmorgon! Är påväg till praktiken nu för ett pass 06.45-16.00. En lång fredag med andra ord. Känns väl sisådär då jag är trött och börjar bli sjuk men vad ska man göra. Ledig helg sen iaf så det ska bli skönt. Kommer dock få lägga en hel del av helgen på att plugga haha, så vet inte om det är något att se fram emot egentligen. Men skönt att få sova längre än till 5 iaf!

Imorse vaknade jag upp med svullna läppar. Visste nästan att det var på g eftersom jag fick blåsor häromdagen som blivit ett munsår. Men imorse var hela käften svullen OCH jag har mängder av små blåsor på tungan. Inte bekvämt alls haha, gör så ont att prata och borsta tänderna ska vi inte snacka om. Så blir spännande att se vart detta ska utvecklas - blir jag förkyld eller frisk? 

Annars är mitt liv inte så spännande. Praktik & plugg med massor framför mig. De närmsta fem veckorna är intensiva då jag förutom praktik har en enorm tenta samt en praktisk examination på praktiken. Är så jäkla nervös och stressad redan alltså, kommer nog inte kunna slappna av förrän det är gjort...... Vet inte ens vad som stressar mig mest - att jag ska behöva ha ett praktiskt prov med en sjuksköterska som följer varje steg jag gör under en halv dag på avdelningen eller för den stora tentan som jag varken har ork eller tid att plugga på.



Säg hej till dagens enorma läppar haha. Ser ut som dom är nysprutade typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar