.

.

tisdag 4 oktober 2016

Måndag


Hej på er! Hoppas allt är bra =) Själv kollar jag på Gilmore girls och ska sova när avsnittet är slut tänkte jag.

Idag har jag haft en 100% skoldag med examinationer i form av seminarium/redovisningar x2. Det första berörde prioriteringar och hälsoekonomi och vi fick varsin uppgift att diskutera i smågrupper under en timma och sen redovisa för de andra smågrupperna och sedan fick alla grupper gemensamt diskutera det vi presenterat. Eftermiddagens föreläsning fungerade på samma sätt - en inledning, diskussion i smågrupper och redovisning för de andra smågrupperna som ledde till diskussion - men handlade om ledarskap och medarbetarskap. Så idag kan jag bocka av ytterligare två examinationer från min lilla lista. Listan börjar krympa nu, tro der eller ej. Har två lite lugnare skolveckor framför mig där det inte är särskilt mycket obligatoriskt utan fokus kommer ligga på att börja plugga på NKSE. 18 november skriver vi NKSE och eftersom tentan kan beröra precis vad som helst som tagits upp under dessa tre åren så får jag väl sätta igång att plugga snart. Otroligt svårt att veta hur man ska lägga upp det bara - vad som är viktigt och vart jag ska lägga energin. Det går inte att lära sig allt om alla sjukdomar liksom, men samtidigt vill jag ha någorlunda koll på det mesta rent allmänt så det inte kommer frågor om en sjukdom som man knappt vet existerar. Ja jag får strukturera upp der hela litegrann och sätta igång. Om två veckor börjar min praktik och fram tills dess är det typ två obligatoriska skoldagar och två icke-obligatoriska. Så tid för NKSE-plugg finns dessa två veckor, man ska bara komma igång ;)

Annars idag har jag inte gjort mkt, var helt slut i huvudet efter dagen och hade huvudvärk så har faktiskt bara tagit det lugnt hemma. Skönt =)



Höst-mysstämning hemma i brist på andra bilder från idag. Älskar hösten (när det inte regnar och man har varma kläder nog att inte frysa), det är sååå mysigt!


Nu - kolla klart avsnittet och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar