.

.

onsdag 17 december 2014

ARG





Sitter i soffan och kollar på teve, kom nyss hem ifrån skolan och apoteket. Orkade aldrig gå till skolan imorse, var fortfarande fett jävla sur och irriterad så jag stannade hemma tills lunchen och åkte till skolan då istället. Gick på dom två eftermiddagsföreläsningarna. Det var tydligen sjukt värt för jag fick höra att morgonföreläsningen sög. Så det var ju bra.

Tog bilen till skolan idag. Var nämligen och fixade parkerings-intyg för studenter igår så nu är det ju nästan gratis för mig att parkera vid skolan. Varför har jag inte fixat det tidigare?? Så jag tog bilen och nu på hemvägen åkte jag till apoteket för att hämta lite läkemedel. Lite hormonläkemedel. Ska nämligen påbörja en hormonkur IGEN för att få igång behandlingen med min hormonspiral mot endometrios. VARFÖR skulle det hjälpa nu när det inte hjälpte första gången????????

Är förövrigt fortfarande fly jävla förbannad för igår. Igår hos läkaren. Jag kan inte förstå HUR man som läkare kan få vara så respektlös och fruktansvärt otrevlig mot sina patienter. Att man inte har någon som helst medkänsla eller förståelse och hur man kan orka med sitt jobb ifall man går runt och är så jävla otrevlig hela dagarna. Japp jag fick som ni säkert förstår en HEMSK läkare. Vanligtvis brukar jag inte blogga om mina besök hos läkaren speciellt ingående men denna gången var HEMSK så jag måste bara skriva ut lite ilska. Denna läkaren var arrogant, hon var självupptagen, hon lyssnade inte ett skit på vad jag hade att säga och hon hade ingen ödmjukhet what so ever. Jag menar, om en patient kommer in och frågar vad man kan göra mot smärta för att man vill SLIPPA äta massa narkotiska läkemedel dygnet runt och läkaren svarar "ni unga är så naiva, ni tror att narkotiska preparat är så farliga. du kan dubbla din dos", ja då är det något stort fel hos läkaren. VEM säger till en 21-åring att dubbla sin dos med knark varje dag för att det är lugnt? VEM??? Dessutom vägrade hon komma med några konkreta tips, den enda hjälpen jag fick var att hon skrev ut lite hormoner. hormoner jag åt för ca. 2 månader sen som inte hjälpte ett dugg. TACK. TACK SOM FAN. Så nu ska jag sitta här, smärt- och hormonpåverkad med två cystor och en äggstock som hamnat på fel ställe och bara vänta i tre månader innan hon kanske, kanske vill prova något nytt. En sån bitch alltså.

En sak lärde jag mig iaf, av mitt besök. Och det är att om jag någon gång, under min "karriär" inom vården är ens i närheten av att bli en sån arrogant jävla bitch som hon var - ja då ska jag säga upp mig på momangen. Jag tänker aldrig låta mina patienter gå ifrån mig med den känslan jag hade igår. aldrig.

Ja, det var mer dramatiskt än vad jag orkade skriva, hon gjorde massa mer konstiga saker som jag inte kan förklara för människor som inte är mer insatt i min sjukdom. men jag kommer aldrig mer gå till henne iaf, hon fick mig att tappa hoppet om sjukvården.

Nu ska jag krama min lilla gris som jag blev ovän med imorse. japp hon attackerade min arm när jag sov och var helt galen och välte spegeln och försökte bita i min laddare vilket hon INTE får då det kan bli farligt - så vi blev lite ovänner. tur att hon är så söt min lilla kisse så jag inte kan va ovän med henne någon längre period =)

En liten resa nu hade inte suttit fel...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar