.

.

onsdag 24 september 2014

birthday girl


Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är MIN födelsedag, hurraaaaa!! Älskar att fylla år och har alltid gjort för då har jag alltid fått så mycket omtanke och värme och uppmärksamhet haha. Japp, jag har alltid sen liten älskat uppmärksamhet och när min bror typ fyllde år var det jag som var avundsjuk och riktigt missunnsam för jag tyckte att han stal all uppmärksamhet. Inte nog med att han skulle få presenter liksom, han skulle få all uppmärksamhet (tyckte jag) OCKSÅ??? Det var nog årets hemskaste dag, när jag var mindre, haha.

Just det där med avundsjuka på brorsans födelsedag har jag nog växt ifrån ganska rejält, men det där med att bli exalterad och happy när det är min födelsedag kommer nog finnas inom mig hela livet. Det är som en vanlig dag med stjärna i kanten liksom, det blir en härlig vardagsförändring såhär mitt i hösten :)

Idag har jag iaf varit i skolan. Började nio egentligen men hade ont i magen och var trött så jag skippade första föreläsningen som ändå inte skulle vara viktig. Sen åkte jag till skolan till eftermiddagens viktiga föreläsning och kom hem för en liten stund sen. Sitter i soffan och har gjort lite plugg och snart kommer min pappa och bror hit för tårta och sånt. Och Ozcar står och bakar åt mig (haha). Ska bli spännande att se hur det smakar =) vi har köpt en tårta också, in case of haha.

Nu har jag iaf gjort klart dagens plugg och tänker inte röra böckerna mer idag utan jag ska njuta av min födelsedag och paket och sånt. puss på er!


Här sitter jag just nu. Ipaden på ena knät där jag kollar powerpoints från föreläsningar, datorn på andra där jag sammanställer det jag lärt mig i ett dokument + boken och mina anteckningar på bordet framför mig så jag kan kika i dom. Jag är bokstavligen helt omringad av skolarbete.


en birthday-selfie. så gullig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar