.

.

söndag 14 september 2014


Söndag idag och jag har pluggat och röstat. Det är typ det min söndag har bestått av... Har lyckats dra på mig enförkylning som pricken över i, vilket inte alls är passande just nu när jag fortfarande håller på att återhämta mig från operationen. Så nu är jag snorig, har ont i halsen, ont i operationsområdet i magen och feber + är typ konstant trött. Kul? Svar nej. Så mina dagar just nu är inte superroliga. 

Jag har iaf bestämt mig för att skriva tentan på onsdag och så får de gå som det går. Vi har trots allt bara haft två veckor på oss att lära oss allt varav jag missat massor då jag varit nyopererad. Så om (när) jag inte klarar den har jag åtminstone en bra anledning. Som mamma sa "ingen förväntar sig att du ska klara den utifrån dom förutsättningarna". Jag försöker tänka så, och släppa pressen. Det är okej att misslyckas med en tenta när man precis har gjort ett ganska stort ingrepp i magen. Det är okej. Försöker jag intala mig. Men jag ska ändå plugga så mkt jag bara orkar fram tills det är dags! Så blir det mindre att plugga till omtentan :)

På torsdag börjar delkurs två i kursen - farmakologi. Ser jättemkt fram emot den kursen, verkar sjukt intressant. Hoppas att vi får bra föreläsare och bra föreläsningar. För får vi det tror jag att det kommer bli en otroligt bra kurs!

Och just det - jag har även VFU denna terminen. VFU = verksamhetsförlagd utbildning = praktik. Och under denna terminen kommer jag praktisera i tre veckor på Sahlgrenska på en väldigt intressant avdelning!!!!! Vilken tänker jag avslöja en annan dag :)

Nu kollar jag på valvakan. Riktigt intressant och spännande faktiskt. Men snart sova för imorgon blir det pluggpluggplugg!  

 

New cardigan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar