.

.

onsdag 3 september 2014


Godmorgon. Åker spårvagn just nu till skolan för ett par timmars föreläsning. Undrar hur det ska gå, haha. Är trött i huvudet efter tidigare föreläsningar och tycker att det räcker med ny information nu i några dagar framöver ;) synd att dom som planerar vårt studieupplägg inte verkar tycka samma, haha. Nä men idag blir det fyra timmars föreläsning om virologi = viruslära. Igår och i förrgår hade vi bakteriologi = bakterielära så jag antar att man måste lära sig om virus också....... jag är bara så otroligt ny när det kommer till mikroorganismernas värld så det blir så mycket nytt på en och samma gång vilket kan bli lite rörigt. Jaja, det är ju trots allt "hela" två veckor tills det ska tentas, kanske hinner man få in något tills dess?

Igår tyckte jag förövrigt att jag och Sevgi var sjukt duktiga. Vi skrev rent våra anteckningar från de två föreläsningarna om bakteriologi och strukturerade upp anteckningarna + saker föreläsaren sagt i ett worddokument för det är lättare att plugga på något som är strukturerat. Sammanlagt tog det 3.5 timmar att skriva rent allt. TRE OCH EN HALV TIMMA! 210 minuter! Förstår ni hur sjukt jävla mycket man har antecknat för hand om det tar 3.5 timmar att skriva rent det och strukturera upp det på DATORN??? Jag menar man skriver ju ganska snabbt på datorn nuförtiden. Så ja, det var ganska mycket och därför tycker jag att vi var väldigt duktiga :) nu ska vi bara göra samma sak med två lika omfattande delar till + en mindre del och sen är vi redo för att börja  nöta inför tentan. Om man nu lyckas lära sig så mycket på 2 veckor. För allt ska ju fastna också haha. 

Ja, Om jag kuggar lär jag åtminstone inte vara den enda =) men jag vill inte kugga. Vill inte. VILL INTE. Jag räknar med att göra det eftersom jag opereras på måndag vilket gör att jag missar lite föreläsningstid. Vilket förstör hela min struktur. Och sen för att jag inte vet hur jag kommer må efter OP. Jag kanske inte orkar plugga alls? Kanske inte ens kommer upp ut sängen. Därför räknar jag med att kugga, dock kommer jag plugga så mycket jag bara kan, orkar och hinner fram till operationen IFALL jag skulle må bra direkt när den är gjord å kunna plugga som vanligt. Då kanske jag har en  liten chans :) det vore ju helt fantastiskt. För jag viiillllllllll verkligen klara tentan direkt, även om förutsättningarna just nu inte riktigt är på min sida med operation och allt. Jag har åtminstone viljan!

Ja nu börjar spårvagnen närma sig min hållplats, snart dags att gå av. Vi hörs under eftermiddagen, senast kvällen. Puss på er :)





Att gå med bara ben känns sååå långt borta just nu trots att det bara var några veckor sen. Kanske för att det är morgon och jag är extremt frusen på morgonen. Eller bara för att det är jävligt kallt. Det känns iaf långt borta. Vi hade ju en bra sommar i år åtminstone, många fina och extremt varma dagar. Så hösten, du är välkommen! Förutom när jag fryser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar