.

.

tisdag 9 september 2014


Goddag!! Orkade inte blogga alls igår, jag var helt utslagen haha. Operationen tog nästan tre timmar jämfört med en,max en å en halv som dom hade sagt till mig innan så det var endel att göra i min lilla mage. Sen vaknade jag snabbt ur narkosen iaf, vaknade när jag fortfarande var inne i operationssalen vilket var lite läskigt. Jag tror jag var färdigopererad för jag minns att jag kollade på klockan å tänkte att fan vad mycket den är. Sen började jag gråta (fråga mig inte?) och blev jätteynklig och sen somnade jag om och vaknade typ 20 minuter senare inne på uppvaket. Fattade inte alls vart jag befann mig när jag vaknade och fick nästan panik med alla slangar överallt, men en sjuksköterska såg mig och kom och förklarade läget och drog ut några slangar som inte behövdes. Sen kördes jag upp till mitt rum där jag sov/vaknade/sov/vaknade/tog smärtstillande/sov/vaknade hela dagen. Försökte även plugga under mina vakna stunder (so wierd....) men vaknade alltid någon timma senare av att boken låg i knäet, jag somnade alltså medan jag läste. Haha. Någon gång när jag var vaken kom läkaren och berättade vad dom hade gjort i magen på mig, vilket var att ta bort lite cystor + att de fick skrapa bort endometrios från min bukhinna...blä. Det är nog troligen därför jag har så jävla ont nu i efterhand, för att dom fick skrapa min bukhinna. Förväntade mig att må helt okej, mycket bättre än vad jag gör men å andra sidan visste jag ju inte va som skulle behöva åtgärdas i magen så det är väl bara att acceptera. Har massor utav olika värktabletter, allt från Alvedon till morfin men morfinet mår jag skitdåligt av så det vill jag inte ta.... Iallafall så har jag haft 100 ggr mer ont än jag trodde men det ska sakta med säkert förbättras tydl. Känns väldigt långt borta nu bara då jag mår sämre idag än igår. Menmen.

Nu ska jag pallra mig till skolan en stund. Dumdristigt eller ambitiöst? Det är en bra fråga, men just nu är jag jävligt pigg även om jag har ont så tänkte att det var värt ett försök. Sen är jag ju superwoman också ;)

Kommer att få fyra små ärr på magen, de små är enligt läkaren ca en cm och det vid naveln större. Läker dom utan problem kommer dom dock inte synas mycket alls tydligen så det är ju skönt nu när det blev så många hål, jag trodde det skulle bli MAX tre, inte fyra....

Blev förövrigt sjukt förvånad och positivt överraskad när jag vaknade och startade min mobil och det bara ramlade in lycka till-sms från alla håll och kanter. Det var något jag verkligen inte hade förväntar mig och jag blev vääääldigt glad i en annars väldigt jobbig stund. Tack mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar