.

.

söndag 28 september 2014

im back.


god kväll på er! shit det var ett tag sen jag skrev nu, har påbörjat flera inlägg sen i torsdags men har alltid stängt ner dom för jag tyckt att dom varit så jäkla tråkiga haha. sorry! nu känner jag att det är dags att skriva lite iaf. slutet på veckan och en ny, lång vecka att förbereda sig för. Har skola må och tis och sen inget mer denna veckan faktiskt men kommer ändå vara tvungen att plugga en hel del så det blir ingen "ledighet" om man säger så :)

Nu sitter jag i soffan och äter guacamole med natchochips. fett gott! vaknade för en stund sen efter en skön sovstund, hade så jäkla ont så var tvungen att sova litegrann. turligt nog känner jag mig fortfarande trött och slutkörd så kommer nog kunna somna gott när jag lägger mig ändå.

i helgen har jag varit hemma hos mamma, eller ja jag åkte igår på förmiddagen. skulle egentligen åkt tidigare mer mot morgonen men hade så jäkla ont så kunde inte komma upp ur sängen, fyfan. sen var jag hemma igår iaf och hade kalas, åt cheesecake och fick presenter och fick träffa mormor å så :) mys <3 dock är jag otroligt besviken på mig själv som inte mådde bra och inte orkade vara lika alert som jag brukar, hade ju varit taggad inför denna helgen ända sen jag planerade att åka till mamma..... aja. life goes on. efter kalaset låg jag i soffan och kollade på mästerkatten med stövlarna, fett gullig film haha. låg även och vred mig och hade så ont att jag knappt kunde andas och bara grät rakt ut. jag som aldrig gråter av smärta, som alltid kan bita ihop, jag låg där helt förstörd och kunde inte hålla tillbaks tårarna utan panikgrät av smärta. förstod efter många timmar att det nog var något som var fel så jag och mamma fick kasta oss in i bilen och åka till akuten i göteborg. igen. tredje gången på bara ngra veckor nu, börjar tröttna rejält på det här....... väl på gyn-akuten fick jag göra ultraljud och läkaren konstaterade att min stora cysta på äggstocken hade spruckit, därav den hemska smärtan. Hon jämförde smärtan med att föda barn och berättade att många som varit med om spruckna cystor som faktiskt hade fött barn tyckte att förlossningen var relativt "smärtfri" jämfört med värken av en sprucken cysta. ja, då förstod jag ju varför det hade gjort så jävla ont. men det var ändå en god nyhet att den jäveln hade spruckit då den nu är borta. men med min otur på senaste tiden så verkar jag aldrig kunna få en god nyhet utan att få en dålig nyhet på samma gång, så självklart var fallet så igår också. den dåliga nyheten var nämligen att jag börjat utveckla en ny cysta. den har inte hunnit bli särskilt stor ännu, men ändå. kände bara att nu ger jag fan upp alltså....

vi fick iaf åka hem på natten och jag fick även en ny behandling att testa på som kanske kan motverka cystorna. en hormonbehandling....skoj. jag som inte alls är något speciellt stort fan av hormoner. men det är värt att prova, det är bara en tiodagarskur och kan cystorna motverkas så är det ju värt det tkr jag. för jag lovar er, smärtan jag var med om igår är inget jag ens skulle önska min värsta fiende. har aldrig haft så ont någonstans i hela mitt liv, trodde inte ens att det gick att ha så ont. det var fruktansvärt.

mamma var med på akuten och vi kom hem vid kvart i fyra inatt haha. tror inte mamma varit uppe länge på säkert tjugo år :) måste erkänna att jag imponerades av hennes plötsliga pigghet (hon är kvällstrött) och att jag chockades av hennes beslutsamhet. min mamma är nämligen INTE den personen som åker till sjukhuset för ingenting och igår satte hon sig och körde tio mil för att få mig till sjukhuset. ja, då förstår man att det var illa. tur att jag har mamma <3 nu hoppas jag att jag blir frisk och att den nya cystan bara försvinner och värken också - jag är trött på att vara 21 och känna mig som 81!!!!!

nu blev det ett långt och ganska personligt inlägg men jag tycker det är lite terapeutiskt att skriva av mig lite, det är skönt på något sätt när det känns som att ingen förstår vad man går igenom. då är det skönt att skriva lite. och vill man inte läsa finns det ju ett kryss uppe i högra hörnet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar