.

.

söndag 7 september 2014


Så mysigt det var att komma upp på hästryggen igen! Trots att det regnade, trots att mina sittben redan värker av en hård sadel och trots att hästen jag fick inte alls var "min typ" av häst att rida så var det helt underbart :D åh vad jag har saknat det alltså. Älskade hästar.


Hästen jag fick, yra hette hon. Förbannat jävla söt och gosig men lite för "seg" och liksom tråkig för min smak om man kan säga så. Gillar mer hästar som är pigga och lite busiga och som man inte riktigt vet vad dom ska hitta på. Såna som kan vara lite barnsligt rädda för saker som kanske inte allt är läskigt och som är väldigt känsliga för skänkel och hand. Pigga känsliga hästar helt enkelt, det är typiska "Lisa-hästar". Yra var inte riktigt sån utan hon var snäll och lite lagom sådär på alla sätt och vis. Hon gjorde det man bad henne helt enkelt. Men det var roligt och det kanske var bra att få en så lydig och lugn häst när ja inte ridit på länge haha.

Bild på Yra.

Sen föll jag pladask för en annan häst i stallet, Fredrik. Han var jättenyfiken på allt som hände i stallet och stod och spanade ut ur sin box hela tiden haha, han ville liksom inte missa NÅGOT som hände. Han och jag klickade direkt och bara genom att prata med honom i stallet märkte man att han va en typisk Lisa-häst. Pigg, alert och väldigt gosig. Åh älskade honom <3

Sötnosen Fredrik 

Nu kom jag hem för ett tag sen å har precis duschat med det bakteriedödande medlet så jag känner mig...steril haha. Inga goda krämer att smörja in mig i, ingenting, allt är helt luktfritt! Ganska kul ändå. Nu ska jag dricka saft och te och äta några kakor för från kl 10 får jag inte äta eller dricka mer innan operationen. Så det gäller att ladda upp haha.

Jag å Vickan på "våra" hästar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar