.

.

fredag 19 september 2014


Fredag idag och en ledig dag från skolan, Gud så skönt! Igår hade vi förövrigt introduktion till nya delkursen som är farmakologi och jag tror och hoppas att det kommer bli en rolig kurs, men den är väldigt intensiv med mycket att göra så det gäller att planera sin tid :) satt igår med sevgi och försökte strukturera upp tiden på ett någorlunda bra sätt, så vi har något att utgå ifrån. Jag och sevgi pluggar otroligt bra tillsammans, det är därför vi alltid pluggar ihop. Vi ligger liksom på ungefär samma nivå när det kommer till förkunskaper och vi har samma tänk när det kommer till tentaplugg och så. Och det är superbra, att vi har samma tänk och ungefär samma sätt att lösa problem för det innebär att om det är något jag inte förstår som sevgi förstår så förstår jag oftast när hon förklarar och tvärtom. Så vi har samma tänk och samma förkunskaper vilket gör att vi passar bra ihop pluggmässigt och sen är vi heeelt olika med vad vi tycker är svårt vilket gör att vi kan hjälpa varandra då vi oftadt förstår varandras förklaringar. Man kan väl säga att vi kompletterar varandra :) fint va? Iaf (gled ifrån ämnet kände jag) så är det myyycket i denna kurs, mycket uppgifter, webbprov, föreläsningar, en muntlig tentamen i författningskunskap, färdighetsträningar osv. Och som ett extra tillägg tillägg så ska kursen tentas av den 15 okt, så det är mycket att göra på kort tid om man säger så. Gäller därför att vara strukturerad så jag (och sevgi) har försökt strukturera upp tiden. Får se om vår tidsplan är bra eller åt hell, det märker vi ju under tiden haha!

Men somsagt är idag en ledig dag så jag ska njuta av att vara ledig och pluggfri! Ska dessutom träffa mamma som jag ont gjort på flera veckor, så är påväg till stan just nu för att träffa henne faktiskt:)

Vi hörs senare!


Kör Helsvart idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar