.

.

måndag 24 november 2014

8 sanningar om mig.


8 saker du kanske inte visste om mig.


- Mina fötter har senaste 1-2 åren, av någon anledning krympt. Förr hade jag 38-39, oftast 39. Nu har jag 37-38, oftast 38. Så dom har krympt en hel storlek. Bara sådär.

- Jag har grymt bra syn. Alltså verkligen extremt bra syn. Ett typiskt exempel är när jag och Ozcar var på sjukhuset och satt i väntrummet och väntade, så läste jag högt från en plansch som satt på andra sidan väggen. Och ozcar frågade "vad läser du?" och jag berättade. Till svar fick jag "vafan, jag ser inte ett ord av vad som står". Såna lägen har jag upplevt många gånger. Min syn är alltså extremt bra, framförallt när det kommer till att läsa små bokstäver.

- När jag bryr mig om någon på riktigt, eller verkligen älskar någon så gör jag i princip allt för den personen. För att personen ska må bra och vara glad. Och jag har svårt att släppa taget om personen oavsett hur den beter sig, för jag bryr mig verkligen om personen. Vilket egentligen är en väldigt fin egenskap att ha. Men många gånger kan jag av egen erfarenhet säga att det är en egenskap som SUGER att ha, då människor har utnyttjat egenskapen. Utnyttjat mig, genom att bete sig som skit mot mig för dom har vetat att dom ändå kommer att ha mig kvar. Dock försöker jag bli bättre på det. Att släppa folk, även om jag bryr mig om dom. För vissa personer är helt enkelt inte värda det, inte värda mig. Jag försöker lära mig att förtjänar bättre. 

- När jag tar deo, så måste jag alltid ta först roll-on-deo och sen spray-deo. MÅSTE ta båda, av någon konstig anledning. Inte för att jag svettas mycket, snarare tvärtom - jag svettas bara när jag tränar eller är sjukt nervös. Utan bara för att det är lite av en tvångstanke. Känner mig inte fräsch om jag går någonstans utan att ha tagit båda sorternas deo. Haha.

- Jag är extreeeeemt frusen av mig. Fryser nästan alltid. Ett tydligt exempel är i skolan. Många sitter på föreläsningarna i t-shirt eller med en tunn långärmad tröja. Och dessa människor verkar inte frysa ett dugg. Jag däremot sitter i en tjock långärmad tröja, OCH jacka. Och halsduk. Och jag fryser ändå. Men jag har alltid varit frusen. Så det är inget nytt. 

- Jag får oftast komplimanger för min kropp och mina läppar. 

- Jag avskyr vatten. Tycker inte det smakar någonting och det är jättetråkigt att dricka. Kolsyrat vatten är dock jävligt gott. Men vanligt vatten, uschhhhhh.

- Jag har ganska lätt att bli arg. Har ett jävla humör alltså, speciellt när jag inte mår bra. Men det går över lika fort. Är alltså absolut inte långsint, har aldrig varit. 


Bjuder på två bilder från Thailand förra året, precis innan jag och Mr skulle ut och äta. Saknar det, vill utomlands nuuuuuununununu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar