.

.

fredag 4 mars 2016

En endo-dag....


Dags att sova. Har inte så mycket att säga om denna dagen om jag ska vara helt ärlig, jag har mest legat i sängen och vilat för att jag har haft så jävla ont. Det må låta skönt, att ligga i sängen hela dagen, men det är faktiskt hemskt. Det är hemskt att behöva ligga där för att man har för ont för att kunna göra något, det är hemskt att ligga där när man är ledig och egentligen vill göra massa annat kul. För att inte prata om ångesten. Jag får fruktansvärd, extreeeeem ångest av att inte göra något vettigt på en hel dag. Ser hur alla jag känner gör roliga saker, hur alla tar vara på dagen medan jag själv ligger i sängen och har ont och tvingas vila bort mitt liv (överdramatisk jag vet, men det är så det känns). Nej det är inte så jävla kul, inte kul alls faktiskt. Det märks verkligen i kroppen att jag är behandlingfri nu för så ont som jag haft idag var det längesen jag hade. Fy.

Imorgon tänker jag ladda upp med extra smärtstillande redan från start, i förebyggande syfte. Jag står på smärtstillande morgon och kväll varje dag, men imorgon tänker jag faktiskt utöka min morgondos en aning samt eventuellt ta medicin även mitt på dagen. Det är egentligen ingenting jag vill göra (!!!!) med tanke på att medicinen gör mig helt sjukt trött, men det är bättre än att ligga halvt död i sängen en hel dag på grund av smärta, som jag gjort idag. Så nu när jag verkar ha ett ganska extremt smärtskov får jag faktiskt göra så, även om det verkligen tar emot med tanke på biverkningarna.....

Nu ska jag sova (igen). Ville bara uppdatera er om läget. Vi hörs imorgon och då är det förhoppningsvis en mer smärtfri (om än med biverkningar) Lisa som skriver. Godnatt godingar! Fantastiskt kul att ni är här inne och läser även om jag har mått för dåligt för att orka blogga ordentligt. 



Godnatt på er! Måste faktiskt erkänna att jag ser ganska frisk ut för att ha så ont som jag har (se bilden, tog den för en stund sedan). Alla sjukdomar syns inte alltid på utsidan. Endometrios är ofta en sån sjukdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar