.

.

torsdag 10 mars 2016

Hudvård.

Igår när jag och min klasskompis satt och pratade tog samtalet helt plötsligt (av oklar anledning, minns ej haha) riktning in på hudvårdsprodukter. Med inspiration från vår konversation tänkte jag berätta lite om min normala hudskötsel.

Nu tror ni kanske att jag har en stor uppsättning med hudvårdsprodukter som jag använder morgon och kväll. Kunskap och intresse om varenda liten burk eller flaska och allmän koll. Så är det inte.

Jag är nog faktiskt rätt kass på det där med hudvård. Brukar ta bort sminket med en såndär sminkservett som finns på Ica och överallt. Sen tvätta av ansiktet med tvål och vatten. Ingen speciell tvål utan bara den som är närmast. Ett par gånger i veckan, kanske två eller max tre peelar jag ansiktet med en såndär härlig skrubb med korn i. Och ungefär så har min hudvård sett ut de senaste åren. Sminkservett, tvål, vatten. Och peeling emellanåt. Jag har (för det mesta) väldigt snäll hud på det sättet. Den kräver inte mycket mer än så och eftersom jag är lat så är det skönt haha.

Denna (bild nedan) ansiktsskrubben använder jag. Har använt samma i flera år och tycker den är skön. 





Men nu ska ni få höra något kul. För kanske två månader sen kom jag över en väldigt bra produkt. Jag hörde om den från ett flertal kompisar och tänkte inte mer på det och sen en dag dök det upp ett erbjudande när jag surfade runt på datorn. Nyfiken som jag är var jag tvungen att klicka hem den för att prova. Såklart haha.

Produkten är en gel och den används för att ta bort döda hudceller. Och jag tycker den är så bra. Alltså verkligen SÅ bra. Har man väldigt skör hud kan jag tänka mig att den kanske är lite väl skarp men för mig är den alltså...helt grym. Man tar lite gel på fingrarna, smetar ut i ansiktet och masserar in och på bara ett par sekunder börjar döda hudflikar lossna. Sjukt obehagligt till en början och första gången jag gjorde det blev jag typ rädd att jag fick en reaktion eller något och att det var därför hudflikar lossnade så fort. Men så illa var det ju inte, utan det var bara död hud som skrubbades bort. Efteråt blir huden len som en persika och jag har tvingat både min mamma och Ozcar att prova bara för att jag tycker den är så bra haha.

Så här ser den ut (bilden nedan) och jag beställde massa små provförpackningar enligt det erbjudandet som dök upp för mig. Finns säkert stora burkar/flaskor också kan jag tänka mig men än så länge har jag fortfarande kvar mina provförpackningar. 





Jag kör med denna någon gång varannan vecka på sin höjd, känns inte som något att göra för ofta. Jag vet inte exakt hur ofta den borde göras men det känns lagom för mig iaf. Är supernöjd och direkt när provförpackningarna är slut kommer jag beställa hem fler!!!!



(Vill bara poängtera att det jag skrivit ovan är mina upplevelser och erfarenheter - på någon annan kanske den är helt kass eller ger utslag eller kliar eller svider eller fan vet jag haha. Det beror nog på vilken hudtyp man har osv. Men på mig är den, hittills åtminstone, toppen. Och jag har väl använt den 5 gånger kanske).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar