.

.

söndag 13 mars 2016


Hej. Inte bloggat riktigt som vanligt idag men det har varit för att jag inte haft något att skriva haha. Har tagit det lugnt i princip hela dagen, enda vettiga jag har gjort har varit att ta mig iväg och träna med Unda :)

Varför en heldag (typ) i sängen då, kanske ni undrar? Jo det är nämligen så att jag har en riktig mördarvecka framför mig. Det kommer bli mycket skola och det kommer bli långa dagar. Är inne på den absolut jobbigaste delen i uppsatsskrivandet - nämligen att analysera artiklar och få fram ett resultat på vår egen studies frågeformulering utifrån dom artiklarna. Blä. Vi har 13 artiklar att analysera denna veckan så det kommer nog att ta sin lilla tid. Långa dagar. Därför behövde jag ladda batterierna idag. 

Jag vet helt ärligt inte hur jag ska orka denna veckan. Min mage har varit sämre än någonsin sen klimakteriet gick ur kroppen och smärta gör mig trött + gör att jag får ta mer medicin vilket gör mig ännu tröttare. Under såna här perioder BEHÖVER jag sova 1-2 timmar varje eftermiddag för att fungera. Så ja, jag är lite orolig över hur veckan ska gå. Räknar alltså med skoldagar mellan 9-17, då finns det ingen tid för eftermiddagspowernaps. Och sen har jag ett hem att sköta, katter att ta hand om, träning och ett liv vid sidan om. Jag får nog helt enkelt lägga krut på det som är viktigast just nu, iaf denna mördarveckan. Skola, katterna och 1-2 träningspass är det som är viktigt denna veckan. Träningen hade jag kunnat skippa men den ger ofta ny energi så jag vill ändå lyckas få till ett par pass trots att veckan är jobbig. Skola, katterna och träning - där får fokus ligga denna veckan. Jag har Mr som har erbjudit sig att sköta det mesta i hemmet den här veckan för att jag ska orka vilket är guld värt <3 Och jag har en jävla vilja. Envishet. Så nog ska jag klara denna veckan, med stöd från mina närmaste. Men det kommer inte bli lätt. Jag hoppas in i det sista på att på något magiskt sätt vakna upp imorgon (och resten av veckan) utan smärtor. Hoppas hoppas.


Såhär kan det se ut när vi pluggar.


Gled iväg lite från dagen i skrivandet ovan kände jag. Men lyckades åtminstone ta mig iväg till gymmet med Unda förut, blev PW på löpbandet + mage för mig idag. Därefter hängde Unda med hem en stund och hon hade med sin kakor från sitt jobb som vi satt och smaskade på. Gooootttt =) Sen åkte hon runt nio och jag har sen dess kollat på teve, duschat samt förberett för imorgon genom att packa dator och allt sånt. Nu ska jag kolla ett avsnitt till och sen sova.


Ej bild från idag men den får duga.



Vi ska träffas redan kl nio imorgon för att ha så gott om tid som möjligt. Så behöver sova snart. Vi hörs imorgon  från vagnen. Godnatt :)


PS. Vill ni veta en grymt rolig sak jag fick veta igår?!! Skulle egentligen fått veta i fredags men systemet krånglade tydligen så läraren fick skicka ut ett individuellt mejl till varje person i klassen istället för att lägga upp den som vanligt. I vilket fall, det jag fick veta är.........Jag klarade monstertentan!!!!!!!! Den hemtentan jag skrev för typ tre veckor sen, minns ni? Tentan som fick mig att gråta när den var färdigskriven för att det kändes SÅ jävla dåligt, tentan som kändes (och fortfarande känns) som den absolut sämsta jag någonsin skrivit? Jag klarade den!!! Och med råge dessutom, var inte ens nära att bli underkänd. Helt sjukt. Är fortfarande i chock alltså, trodde aldrig jag skulle klara den. Det gjorde min helg. Är sååååå nöjd och lite stolt. Grym är jag!


Detta underbara  mejl fick jag (det är längre, står hur många poäng jag fick på respektive del osv men tänker att det inte är särskilt kul för er att veta som inte vet utgångspoängen. Och jag har kladdat över lärarens namn om ni undrar angående det svarta. Åh. Är fortfarande så sjukt glad!!!

Godnatt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar