.

.

fredag 29 april 2016

Det börjar ordna sig.


Det har varit myyyycket ett tag nu. Flytt, kandidatuppsats, examination, opponering, stress hit och stress dit. Lite komplikationer vid flytten också i form av att vårt beställda matbord tydligen inte finns vilket vi fick veta IGÅR. Måste tilläggas att det beställdes för säkert en månad sen. Ja lite sånt vanligt småstrul som uppstår vid en flytt helt enkelt. Det är sånt som händer men det är bara ytterligare en stressfaktor när livet är stressigt som det är. Så det har varit mycket ett tag.

Till råge på allt med skolan, flytt och dyl så hade jag min värsta smärtupplevelse någonsin förra helgen. Jag hade så ont att det började svartna för ögonen, händerna domnade bort - ja jag fick symtom som tydde på att det var en svimning på väg. Jag brukar aldrig ha så ont att jag svimmar. Dessa attacker kom även (såklart) vid värsta tänkbara tillfälle, nämligen när jag körde bil. Det gjorde så ont, alltså SÅ SÅ SÅÅÅ ont att jag till slut var tvungen att köra av till en parkering, stanna bilen och lägga mig i baksätet tills attacken var över. Så förra helgen var en helg i smärtans tecken och trots dubbel dos av narkotikaklassade preparat hade jag så ont att jag inte visste riktigt vart jag skulle ta vägen. Värsta smärtupplevelsen jag haft någonsin. Utöver att det gjorde ont hade var jag även tvungen att oroa mig inför examinationen. Tankar som "tänk om jag har så här ont på måndag" och "hade jag inte haft examinationen på måndag hade jag kunnat åka till akuten nu" rörde sig i mitt huvud. Men jag bet ihop, grät och skrattade om vart annat (för let's face it, man kan inte göra mkt mer än att skratta åt situationen) och när måndagen var där mådde jag iaf bra nog att palla examinationen. Men där har ni anledningen till att jag inte bloggade förra helgen =)

Stressen börjar lägga dig nu, uppsatsen är klar och inskickad (förutom ifall examinatorn skulle ha något ytterligare att tillägga nu efter våra justeringar), flytten är klar och det mesta börjar komma iordning. Smärtan är bättre och jag ska prova en ny hormonbehandling. Så är på rätt väg helt enkelt! Skönt. Hoppas jag kan komma tillbaks som vanligt hör i bloggen också nu när det börjar lugna sig. Men det blir nog först efter helgen, kommer bli lite sporadiskt bloggande under helgen för nu vill jag mest njuta av lugnet. Men nu vet ni hur det ligger till.


Nästa vecka börjar en ny kurs, ska försöka få klart i lägenheten och jag ska försöka komma igång med träningen igen efter denna stressperiod som varit relativt träningsfri. Så I'll be back. NeXT week!



Selfies from today.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar