.

.

fredag 1 april 2016

Min läggdags-procedur.


Okej jag lovade er igår att berätta om min gå-och-lägga-mig-rutin. Såhär ser den ut, steg för steg.:

1. Brukar iaf börja med att jag går ut och röker. När jag är färdig går jag alltid in och dricker ett halvt glas citronLoka (yep det är en otroligt specifik procedur det här ska ni veta).

2. Nästa steg är att gå in på toaletten och där gör jag väl sånt man brukar göra innan läggdags. Borstar tänderna, tvättar fejset, går på toa, flätar upp håret, tar av mig smycken - ja typ sånt. Så där inne gör jag mig redo för att lägga mig helt enkelt.

3. Efter jag väl är färdig med tandborstning och dyl så kan man ju tro att jag ska gå och lägga mig, som en normal människa, men nej. Inte det inte. Av någon konstig anledning måste jag antingen kolla ett avsnitt serie  eller göra något annat i samma stuk som tar minst 45 minuter. Vet inte riktigt varför faktiskt. Men jag måste alltid ha lite slapptid för mig själv efter jag borstat gjort mig iordning.

4. Efter min "slapptid" som kan vara allt mellan 45 min - 1.5 timma och bestå av antingen ett avsnitt serie eller något annat brukar jag plocka undan på vardagsrumsbordet ifall något står framme, något glas eller disk eller dyl.

5. Därefter är det dags att kissa igen, jag måste alltid kissa massor innan jag ska sova. Det är något tvångsmässigt med det beteendet alltså för jag behöver inte ens vara kissnödig.

6. Sen gör jag lite annat småpill - jag packar min väska, lägger fram mina morgonmediciner i min nattduksbordslåda, plockar fram kläder, ställer väckarklockor. Det sista röjet liksom.

7. Sen när allt är i ordning är det dags att röka en sista gång samt dubbelkolla att kaffekokaren är laddad.

8. Efter allt detta går jag (självklart) och kissar jag en sista gång och sen kan jag äntligen lägga mig haha.

Allt som allt tar hela proceduren 1-2 timmar. Helt sjukt alltså, vet inte varför jag håller på så ens?!??!?!?! Vet inte ens hur det blev såhär haha, började nog med att jag kände mig stressad efter tt ha borstat tänderna och kände att jag behövde ta det lugnt en stund mellan tandborstning och läggdags för att kunna sova. Men detta håller nog inte i längden haha, har väl hållt på såhär i ett år eller två. Måste ändra om mina rutiner lite nu känner jag, hitta något som funkar lika bra men som inte tar så jäkla lång tid haha.

Lexi som bebis. Hon har minsann inga långa procedurer innan hon lägger sig utan hon somnar på stället haha =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar