.

.

tisdag 19 april 2016

Sommarjobb!


Ska alldeles strax sova efter att ha suttit och grejat lite, har bland annat skrivit på mina anställningsavtal som kom i brevlådan förra veckan. Yep that's right, jag har fått sommarjobb! Fick egentligen veta det för ett tag sen men ville inte skriva något förrän det var klart, men i sommar kommer ni se mig på Sahlgrenska :) Kommer jobba som undersköterska där i sommar innan det är dags för min sista termin på sjuksköterskeprogrammet. Ska bli superkul och framförallt en bra erfarenhet inför mitt kommande yrke. Har ju jobbat två somrar i rad inom hemtjänsten före denna sommaren och även den tiden kommer vara värdefull för mitt yrke. Trivdes jättebra inom hemtjänsten (därav valde jag att söka mig dit två somrar i rad) och hade absolut kunnat tänka mig att pröva lyckan där även i år, men jag tänkte att jag gärna ville prova att jobba en period på sjukhus innan jag är färdig sjuksköterska. Så jag sökte, fick intervju och lyckades få ett jobb och det är jag jätteglad över. Supertaggad, det ska bli riktigt kul! Har ju varit en hel del på sjukhus under mina ganska långa praktikperioder så viss erfarenher har jag och med det i ryggen känner jag att fet ska bli jättekul att jobba "på riktigt" på Sahlgrenska. Det blir nog bra det här ska vi se :)

Nu måste jag dock sova. Börjar nio i skolan imorgon med ett par timmars föreläsning om opponentskap och hur man försvarar sin uppsats. Bra att få lite tips och liknande inför nästa veckas examination! Så vi hörs imorgon, godnatt på er :)


Mitt kvällssnacks förut. Så gott =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar