.

.

måndag 4 april 2016

One thing that makes it all complete

Jag har verkligen inte hållit måttet här i bloggen alltså. Det där med att jag skulle komma tillbaka gick med andra ord inte så bra. Vet ni varför? För jag har så mycket att tänka på. Skolan, ja den är en del som kräver mycket uppmärksamhet just nu. Men mest av allt har jag varit begravd i tankar på det privata planet. 

Efter min smärtkurs förra veckan väcktes en tankegång i mitt huvud. Tanken har inget med smärtan eller sjukdomen att göra överhuvudtaget men under våra kurstillfällen kom det ganska mycket på tal och ett av de ämnen som fördes på tal senast har jag funderat ganska mycket över. Nu hade jag kunnat bli grymt personlig här och skriva typ en bok om vad jag funderat över, kommit fram till och så vidare men min blogg är inte riktigt rätt forum för sånt känner jag. Så jag kan bara säga att jag funderat mycket över ett specifikt problem hos mig själv som ofta sätter käppar i hjulet för mig, ger mig ångest och gör mig onödigt ledsen, mer ledsen än jag faktiskt borde bli. Jag har kommit till insikt helt enkelt. Alla har vi våra individuella problem och detta är ett av mina. Jag har under de senaste dagarna identifierat vad problemet är och varför det är ett problem. Nu ska jag bara lyckas komma fram till vad problemet bottnar i och sen (vilket är det svåraste av allt) komma på vad jag kan göra åt mitt problem. Och jag antar att allt mitt tänkande resulterade i några dagar utan bloggande.

Hursomhelst har jag haft en bra helg. I lördags fyllde mamma år och var här tillsammans med sin syster aka min moster. Det blev shopping och mat på pinchos för att fira Mammi <3

Idag står plugg på schemat som vanligt på en måndag och vi börjar verkligen knyta ihop säcken just nu. Allt som ska stå med i uppsatsen innehållsmässigt är i princip färdigt och det är nu dags för nästa stora uppgift - redigering. Vi ska förbättra och redigera vår text utifrån synpunkter från vår handledare, synpunkter vi kommit på själva i efterhand och helt enkelt utveckla vår text så den blir så bra som möjligt. Inlämning av hela uppsatsen sker den 18:e och fram tills dess har vi några delar att få tillbaka synpunkter på från vår handledare. Idag ska vi därför börja med några av de delar vi redan fått synpunkter och förslag på. Så det är så min förmiddag och en bit in på dagen ser ut idag - plugg. Sen har jag lite annat på eftermiddagen men det kan vi ta sen. Later!


Faceswap hahah! Roligaste ever. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar