.

.

lördag 26 juli 2014


Åååååh ja blir så arg!!!! Minns ni min stortåled som jag fick en spricka i? När jag svimmade ner för världens brantaste trappa? (Tur i oturen, kunde slutat hemskt mkt värre, typ med döden). Iallafall så fick jag ingen större hjälp med min tåled, den fick liksom läka själv. Hade kryckor de första två veckorna men sen tyckte sjukvården att jag kunde vara som vanligt igen. Och jag som tränade mycket på dentiden var överlycklig och tänkte att jag kunde börja springa på löpbandet igen...det var nog ganska dumt, såhär i efterhand. Men jag gjorde ju bara som läkaren sa, var som vanligt......

Iallafall, min stortåled har aldrig blivit sig själv sen den händelsen. Var ca 1.5 år sen. Och vanligtvis är det helt okej, det funkar liksom. Men nu när jag står 9 timmar om dagen med fötter som blir varma å kanske lite svullna har jag fått ta smällen.Tåleden är nu så STOR och det gör SÅ ont. Alltså jag lovar den är typ tre ggr så stor som normalt. Och den värker, gör att jag inte kan gå ordentligt, samt att den förstör mina skor. Verkligen jättestörande det sista där. Att svullnaden gör att minvänstersko blir sliten snabbare än den högra. Väldigt irriterande. Och smärtsamt. Så nu mår min tå inte så bra. Vilket gör att foten gör ont. Vilket gör att knät gör ont. Vilket gör att höften belastas fel och gör ont den med. Det är jävligt jobbigt. Allt för en liten fjuttig tå. 

Idag är det värre än någonsin, fick stå att kämpa för att få på mig skon. Den är helt enkelt för trång för min enorma stortåled. Nu är skon på och det trycker som fan. Hur ska jag klara att gå nio timmar på den utan att dö?

Bilderna gör inte riktigt situationen rättvis, tåleden ser inte så stor ut på bilderna som IRL. Men man ser lite iaf. Jämför vänster stortåled med höger. Den är stoooor. Förresten är hela foten stor märkte jag nu. Haha. Aj :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar