.

.

måndag 21 juli 2014

Godmorgon fina ni! Klockan är bara 09.30 och det är redan shorts- och linneväder! Hur skönt? 

Har just nu rast innan jag ska jobba vidare. Idag blir det jobb till 16 och en ska jag hem och ta en dusch innan jag åker till Borås för att vara med Sebbe! Mys :) har även ställt upp för en kollega genom att byta bort mitt jobbpass imorgon mot hennes dagspass på fredag då hon behövde det, vilket innebär att när jag går hem för dagen har jag två härliga dagars ledighet att njuta av. Sen blir det ett kort pass på torsdag och sen jobb hela helgen. Men det känns helt okej faktiskt, kör dagspass fredag och lördag så då hinner jag ändå göra vad jag vill på eftermiddagen/kvällen och sen på söndag kör jag kvällspass så då kan jag sova ut mig.  

Vad ska jag göra under mina lediga dagar då? Bra fråga! Ska först och främst göra lite viktiga saker, som att beställa kurslitteratur i för hösten samt kolla upp och ev. omboka mina exakta läkartider framöver. Har nämligen fyra läkarbesök inbokade i augusti, varav ett besök är inför operationen och ett "besök" är operationen. De andra två är inbokade besök jag fått för att jag bytt vårdcentral, då måste jag tydligen komma dit och träffa en läkare så jag kan fortsätta få mediciner utskrivet. Dock vet jag inte varför jag fått två planerade besök. Kanske blivit något fel? Det är sådant jag måste göra imorgon när jag är ledig. Sen har jag även ett tandläkarbesök i augusti, så det är mycket då haha. Så imorgon ska jag pyssla med att fixa ihop så alla besök passar tidsmässigt och inte krockar med mitt schema. Och på onsdag när jag också är ledig ska jag hänga med mamma, som kommer till Göteborg. Vet inte vad vi ska hitta på riktigt, det beror väl lite på vädret. Men vi ska hänga iaf, passa på nu när både hon och jag är lediga. Förra sommaren spenderade jag många helger i Vargön hos mamma men i år har det inte alls blivit lika många. Förmodligen för att jag har ett annat jobb nu som inte prompt är vardag mellan 9-18 utan schemat varierar lite. Skönt med varierande schema, verkligen, men ibland kan jag önska att jag kunde dra iväg en helg till nordkroken (där i vargön mamma bor). Så jävla gött där på sommaren, lugnt, avslappnande och nostalgiskt. Spenderade mycket tid därnere när jag var liten då mormor och morfar bodde där då. Saknar dom tiderna alltså. 


Nu ska jag dricka lite VW i solen innan det är dags att jobba vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar