.

.

måndag 14 juli 2014


Good morning! Imorse var det jävligt tungt att komma upp ska ni veta. Sjukt alltså. Har hamnat i någon form av obalans med min sömn. När jag kommer hem efter att ha jobbat kvällspass så tar det massor av timmar innan jag varvar ner i huvudet och somnar ordentligt, så även om jag lägger mig på en gång när jag kommer hem så somnar jag inte ordentligt förrän kanske vid 3tiden. Innan det ligger jag i någon form av dvala, inte sovande, inte vaken. Kroppen sover men inte huvudet. Typ. Och det hade kunnat vara helt okej i vilket läge som helst, förutom när man ska upp kl 05.30 dagen efter för att jobba dag. Då är det jäkligt tungt att bara ha fått 2-3 timmars ordentlig sömn. I lördags jobbade jag kväll, och igår jobbade jag dag så jag har precis gått igenom allt det jobbiga jag nyss beskrev. Så min sömn är lite i obalans. Men vad ska man göra? Googlade på lite tips över hur man kan fö huvudet att varva ner snabbare efter man jobbat kväll. Får prova några av dessa tips, se om dom hjälper. Det viktiga är att hitta något som funkar för just mig. För detta funkar just nu men jag tror inte att det är hållbart i längden. Så jag ska allt hitta något litet knep hehe.

Nu är det iaf måndag å jag ska jobba 7-16. Egentligen hade jag kvällspass idag men pga vissa omständigheter blev jag tillfrågad om jag kunde tänka mig att byta till dag. Och inte mig emot. Min ledighet kommer ju bara kännas längre om jag slutar 16 istället för 22. Så det var ett bra byte för min del :)

Nu sitter jag på jobbet. Tidig. Som alltid. Jag är alltid tidig. Det är min grej. Men jag gillar det. Kan nog räkna på en hand alla gånger i mitt snart 21-åriga liv jag varit sen till något. Inte många gånger alltså. Och då har det berott på missförstånd eller inställda bussar/tåg. Annars är jag alltid tidig. Har alltid varit. Precis som min mamma :) så jag ska ta en kopp te nu och chilla en stund innan dagen sätter igång. 

Har jätteont i min lilla mage idag också. Långt ner till vänster. Svullen är den också, en stor boll som sticker ut där. Lite obehagligt. Mycket jobbigt. Väldigt smärtsamt. Så idag får jag nog äta sådär onaturligt mycket smärttabletter. Vilket jag inte vill. Jag avskyr dom från djupet av mitt hjärta för dom gör mig trött, yr och illamående. I början hatade jag dom inte på samma sätt. Då var det skönt att få bort smärtan. Vilket det iofs fortfarande är, annars skulle jag ju inte ta dom. Men jag har utvecklat ett starkt hat mot dem. Dom får mig helt ur balans. Och jag hatar dem för det! men jag hatar ännu mer att ha ont så jag har inte mkt att välja på. Så idag är jag bitter, yes I am.

I denna bittra stund får jag bjuda på ett urval bilder från min mobil. Ett urval av bilder/personer/tillfällen som får mig på bättre humör :) 

Jag och Ozcar på kräftskiva.


Mina älskade giraffer, love them!


En underbar helg när min vän Unda var å hälsade på hos mig i Göteborg :)


Jag och Ivet när vi skulle på hungergames-kväll på bio <3


Jag å brorsan på jul!


Lillebror <3

Underbar dag på stranden med min favorit.


Jag och Mr på bröllop <3


Härlig summerday.


Gymnastiktävling med gamla laget efter massa års uppehåll.


London <3 shopping & mys!


Älskade Michael.


Picknickmys <3


Jag och Sean efter middag på hardrock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar